Edipo Rey a Benissa

La Casa de Cultura de Benissa acull aquest 20 de novembre l'obra Edipo Rey, de Sòfocles, una producció de Yorick Teatre, dirigida per Xavier Monzó. La representació de l'obra, organitzada per la Seu de La Marina de la Universitat d'Alacant, tindrà lloc a les 22.00 hores i serà d'entrada lliure, limitada a la capacitat de la sala.

La tragèdia de Sòfocles ens presenta a Èdip en el seu moment de major esplendor, com a rei de Tebes i espòs de Iocasta. No obstant açò, Èdip comença a investigar la mort de Laios, el rei anterior, i acaba esbrinant que la destinació que l'oracle havia revelat temps arrere s'ha complit: Èdip és l'assassí del seu pare i la seua esposa, Iocasta, és la seua mare. Aquest descobriment desencadena una sèrie de tràgics esdeveniments. Considerada per Aristòtil com la més perfecta de les tragèdies gregues en molts aspectes, Èdip Rei de Sòfocles és "un drama de revelació que proposa la cerca del que s'amaga després de les aparences, la indagació en l'essència del que un és", segons explica la companyia.

Des de 2012, la companyia ha creat un espai teatral en les pedreres abandonades del muntatge vedat, en el que ja s'ha convertit en el Festival de teatre grecollatí del Pinós, on després de portar a escena Antígona, Electra de Sòfocles, Medea d'Eurípides, i la comèdia de l'autor alacantí Jorge Llopis Els Pelòpides, enguany ha presentat Èdip en Colon i Èdip Rei de Sòfocles. Totes elles sota la direcció de Xavier Monzó.