Hugo Pratt y Corto Maltés: Itinerarios cruzados

Experts i aficionats a Corto Maltés i Hugo Pratt es reuneixen en la Universitat d'Alacant, amb motiu de les jornades i una exposició sobre 'Hugo Pratt y Corto Maltés: Itinerarios cruzados', dirigida i comisariada per Paco Linares Micó.

La Seu Ciutat d'Alacant acollirà del 18 de novembre al 28 de gener una mostra sobre la figura d'Hugo Pratt i del seu personatge Corto Maltés. "Pocs autors han estat tan prop de convertir en un solament aquests tres conceptes: autor, vida i obra. Est és el cas d'Hugo Pratt, a qui Umberto Eco va definir com un dels grans artistes del segle XX, capaç de fer literatura amb el dibuix i de dibuixar amb les paraules", explica Paco Linares, qui afig que la mostra compta amb material de col·leccionistes, una primera edició de la balada del mar salat, de 1967.

L'objectiu de 'Hugo Pratt y Corto Maltés: Itinerarios cruzados' és "donar a conéixer al públic en general" a aquest autor i aquesta obra "de culte" que són "sobradament coneguts en el circuit dels còmics" però que en la cultura espanyola no han tingut la repercussió merescuda. Per a Linares, Corto Maltés "transcendeix del còmic" i el seu autor és "un gran artista i personatge cultíssim, de gran altura".

Per a açò, la mostra es complementa amb les jornades, que tindran lloc en la Seu Ciutat d'Alacant (Ramón y Cajal, 4) del 18 al 20 de novembre. Les jornades poden ser seguides en streaming.

El dia 18, a les 20.15 hores, i després de la inauguració de l'exposició, l'editor, estudiós espanyol del còmic i el cinema, Luis Gasca, qui oferirà una conferència sobre 'El hombre y el artista'. El dijous 19 serà el torn d'Ángel de la Calle, il·lustrador, autor i crític de còmic espanyol, qui dissertarà entorn d'Hugo Pratt i el seu doble; i de Jordi Ojeda, director del projecte "Còmic, ciència i tecnologia", amb el suport de la Càtedra UNESCO de Tècnica i Cultura de la UPC i de la Societat Catalana de Tecnologia, filial del Institut d'Estudis Catalans, qui se centrarà en 'Los valores y tradiciones de la gente del mar en Corto Maltés'.

Finalment, el divendres 20, crític, editor i guionista d'historieta espanyol, Antoni Guiral, parlarà, a les 19.00 hores, 'De Milton Caniff a Corto Maltés: buceando el grafismo d'Hugo Pratt i a les 20.00 hores tindrà lloc la taula redona ''El mito gana la partida a la historia en el fragor creativo de Hugo Pratt', moderada per Paco Linares i que comptarà amb la participació de Paco Camarasa Pina, editor d'Edicions de Ponent, a més de.

La jornada i l'exposició té el suport i reconeiximent de CONG SA, l'empresa gestora dels drets i de tota la creació artística de Pratt.