Komfusió + Lilit i Dionís: música, festa i arrels al MUA-2015-11-03

• 7/10/2015 - 20.00 hores-MUA

Komfusió + Lilit i Dionís: música, festa i arrels al MUA

Una crítica de Ferran Riesgo

Entre la densa programació d'esdeveniments que la UA ha proposat entorn del 9 d'Octubre, dia del País Valencià, hi havia el doble concert de Komfusió i Lilit i Dionis, dues bandes joves i d'estils més aïna semblants que es van encarregar d'alegrar una mica la sobrietat de l'escenari exterior del MUA dimecres passat, 7 d'octubre. El dia —laborable i lectiu—, i l'hora —les vuit de la vesprada— potser van contribuir a fer que l'actuació de Komfusió, la primera banda de la nit, començara amb les graderies pràcticament buides. Tampoc va haver-hi, d'entrada, molta resposta del públic, ni massa interacció per part dels músics, però l'ambient va anar millorant amb cada cançó i els buits en les graderies disminuint progressivament.

La música dels de Sella ajudava: un reggae/ska/rock amb dolçaina, secció de vents i percussió, poc original dins del gènere, però gens avorrit i molt bé executat. La veu d'Alba Asensi va aportar un punt diferent, que s'agraeix, i encara que harmonitzava bé amb els cors no va deixar de donar la talla com a solista. Les versions també ajudaven a animar el xou, especialment la valenta Lladres, d'Al Tall, a la qual van imprimir un encertat aire llatí.

Lilit i Dionís ofereixen, potser, un estil més eclèctic, i el folk, el swing i fins i tot un cert aire de vodevil estan presents en el seu so, que no deixa per això d'encaixar en el mateix (ampli) motle del «rock reivindicatiu valencià», si podem anomenar-lo així. Amb un públic ja francament entregat, els de la Marina Alta van defensar prop d'una hora de cançons variades, fresques i ballables. Es troben enmig d'una gira per terres valencianes que va començar a l'abril, i s'estendrà com a mínim fins a mitjan octubre.

No eren bandes fàcils de sonoritzar, però els tècnics, col·laboradors d'Alacant Rock, van saber equilibrar la mescla i en general escoltàvem tot amb claredat, malgrat que l'acústica del recinte tampoc acompanyava massa. Tots dos grups van demostrar les seues bones taules i un so no perfecte, però certament ben conjugat. Si bé el tipus de bandes era una elecció òbvia per a l'ocasió, tots els músics van donar la talla i, es podria dir, la seua pròpia interpretació del gènere. Ja molt passades les deu i amb un bon sabor de boca, els assistents començaven a abandonar el recinte després d'un concert el balanç del qual és definitivament positiu.

Fitxer adjunt: Lilit&Dionís