L'OBRA MICROPINZELLADES, DE GIRA EN NOVEMBRE

L’obra ‘Micropinzellades’ de l’aula de teatre de la Universitat d’Alacant se’n va de gira en aquest mes de novembre. Es representarà el proper dissabte 21, a les 18.30 hores, en l’Aula de Cultura d’Aigües. El següent cap de setmana hi haurà sessió doble: dissabte 28, a les 19.00 hores al Cine de dalt de Xixona. I el diumenge 29, a la mateixa hora, al Teatre Liceo de Xest (València).

L’espectacle consta d’onze escenes, totes escrites pels mateixos alumnes de l’aula, i son vint-i-dos els actors que hi participen, baix la direcció de Pascual Carbonell. Cada escena està basada en un quadre famós com ara: Fusilamientos del 2 de mayo, Guernica, Le chat noir, El jardín de las delicia o El grito, a partir dels quals, s’han inspirat per a crear històries pròpies carregades d’humor, paròdia, crítica social i situacions del dia a dia.

La proposta va més enllà del teatre convencional al que estem acostumats, ja que juguen amb l’espai de forma que aconsegueixen tombar la “quarta paret”, la que separa l’escenari del espectador. Açò és gràcies a una escenografia mòbil i una coreografia molt estudiada, la qual li dona un ritme vertiginós a tota l’obra. «Durant la representació, un llenç blanc ens serveix per a enllaçar escenes, ja que es va pintant entre acte i acte amb cadascun dels quadres que són tractats, de manera més o menys literal, mitjançant los texts», explica Carbonell.