'Mientras dormíamos' jornades contra la violència de gènere

Aquest dimarts 24, i dimecres 25 de novembre, amb motiu del Dia Contra la Violència de Gènere, tindran lloc a la Seu Universitària Ciutat d’Alacant les jornades ‘Mientras dormíamos: visualidades extremas frente a la violencia de género y el feminicidio’. Les sessions d’ambdós dies tindran lloc de 17.00 a 20.00 hores a la sala Rafael Altamira de la Seu (C/ Ramón y Cajal, 4). Aquests actes els organitza el Museu de la Universitat d’Alacant (MUA), i l’assistència serà lliure fins completar la capacitat de la sala.

Les jornades pretenen mostrar, a través de diferents xarrades, com artistes llatinoamericanes i espanyoles han desafiat totes les formes de mirar el cos femení, subvertint la seua invisibilitat, generant vincles de sensibilització en l’opinió pública i brindant una oportunitat única per a desarticular els rols i els estereotips de gènere a les seues creacions artístiques de vídeoart.

La sessió del dimarts 24 constarà d’una ponència impartida per Irene Ballester Buigues (coordinadora de les jornades), amb una duració de tres hores, acompanyada per la visualització de diferents vídeos d’artistes com Valeria Andrade, Esther Achaerrandio, Lorena Amorós, Empar Cubells, d’entre altres. L’artista convidada és Pepa Espasa amb la seua obra plàstica 'Un cant a l’esperança'. Aquesta obra és un homenatge a Nadia Anjuman, poeta afgana assassinada pel seu marit per haver publicat un llibre de poemes.

El dimecres 25, hi haurà una ponència impartida també per la coordinadora, I. Ballester (de tres hores de duració), acompanyada per la visualització de diferents vídeos d’artistes com Regina José Galindo, Teresa Serrano o Lorena Wolffer, d’entre altres.

Totes aquestes artistes pretenen fer comprendre que l’art contemporani pot servir com a altaveu per denunciar qüestions socials i possibilitar aproximacions innovadores al tema de la igualtat.