16 institus participen a la Lliga de Debat de la demarcació de la UA

Un total de 16 instituts de la demarcació de la Universitat d'Alacant participen en la Lliga de Debat 2016, organitzada per Escola Valenciana i la Xarxa Vives, que es disputarà els dies 4, 5 i 6 de febrer.

La Lliga de Debat consisteix en una competició en la qual diversos equips d'estudiants de 4t de l'ESO i de batxillerat de diferents centres docents debaten sobre un tema polèmic i d'actualitat. En 2016 el tema proposat és "Internet ens fa més lliures?" L'activitat té com a finalitat fomentar l'ús de la paraula entre els estudiants, sota el format d'enfrontament dialèctic entre diversos equips en el qual s'ha de defensar una posició favorable o contrària sobre un tema d'actualitat.

La lliga consta d'una fase eliminatòria en la qual participen els equips inscrits i que se celebrarà els dies 4 i 5 a la Seu Ciutat d'Alacant. El dia 6 serà la final local al Club Información. El guanyador de cadascuna de les eliminatòries locals passarà a la final absoluta, que se celebrarà l'últim cap de setmana d'abril a la Universitat Politècnica de València.

Enguany, en la demarcació de la Universitat d'Alacant, participen equips del Col·legi Sant Agustí i IES Jaume II d'Alacant; IES Almadrava i IES Mediterrània, de Benidorm; IES Gaia i IES María Blascot, de Sant Vicent del Raspeig; IES l'Allusser de Mutxamel; IES Matemàtic Vicent Caselles Costa, de Gata de Gorgos; IES Nou Derramador d'Ibi; IES Serra de Mariola de Muro d'Alcoi; IES Xixona, de Xixona; i la Secció i Secundària de l'IES de Sant Vicent.