Elvira Cambrils escriu el País

L’escriptora Elvira Cambrils serà l’encarregada de presentar els seus relats a la tercera trobada de Escriure el país, el pròxim dimarts, 15 de desembre, a les 12.00 hores, al Saló de Graus de la Facultat de Filosofia i Lletres III. Enguany els relats del cicle es publicaran recopilats en l'editorial Onada i també en el diari Información, que col·labora en aquesta edició per primera vegada en la història del cicle. L’entrada és lliure.

El cicle ‘Escriure el país’ és una iniciativa de la Universitat d'Alacant, dins de les activitats de la seua aula literària. El cicle té com a objectiu reivindicar mitjançant l'escriptura literària, el paisatge i els costums i la cultura de les nostres comarques. La iniciativa consisteix que els autors convidats escriuen una història en valencià, autobiogràfica o fictícia, que lligen als assistents a la sessió. Al final, el públic té l'opció d'establir una conversa amb l'escriptor, atenent als suggeriments que la història els haja suscitat.

La presentació de l’autora serà a càrrec de la professora M. Àngels Francés. Elvira Cambrils (Marina Alta, 1955), natural de Pego, és llicenciada en Filosofia per la Universitat de València, obté la càtedra de Filosofia de batxillerat l'any 1981. Des d'aleshores exerceix la docència en distints instituts del País Valencià al temps que participa en iniciatives de caràcter cultural com Graffiti, programa de Ràdio Lliure, l'Associació de fotògrafs Diafrakma o el programa Estirant el fil a Ràdio municipal de Pego.

A l'any 2000 enceta un diari arran d'un viatge pel mezzogiorno italià i Sicília, rere les petjades d'Ulisses, i descobreix l'escriptura dietarística com a eina d'aprenentatge vital i literari, raó per la qual segueix amb ella fins a l'actualitat. A més, les anotacions dels vint-i-tres dies d'aquell viatge li serveixen de base per a una sèrie de relats, entesos com a exercicis de narrativa breu, alguns del quals acaben formant part del llibre Mira'm, amor (Bromera, 2007).

A 2010 publica El bes de l'aigua (Bullent, 2010), la seua primera novel·la. En el camí queden altres contes i relats curts en publicacions locals, i nous projectes en marxa.