Amants en fuga, Truffaut i Kieslowski Cine en VOSE a la mediateca

Alacant, 18 de gener de 2016

L'Aula de Cinema organitza del 25 de febrer al 19 de maig les seues habituals sessions Cinema en Versió Original- Metiateca UA, que es durà a terme tots els dijous a les 16.00 hores del 25 de febrer al 19 de maig de 2016. Amants en fugida, François Truffaut i Krzysztof Kieslowky són els autors escollits en aquesta edició.

Bleu
Blanc
Rouge
Badlands
argent de poche
Adele
La nuit americaine

FEBER I MARÇ:AMANTS EN FUGIDA

Per a la primera part, l'Aula de Cinema ha compost el cicle Amants en fugida, que reuneix quatre pel·lícules de Nicholas Ray, Fritz Lang, Terrence Malick i Josep H Lewis. Quatre cintes al voltant de parelles que fugen, perseguits per la justícia.

• 25  de febrer THEY LIVE BY NIGHT (Els amants de la nit, Nicholas Ray, 1948)
  • 3 de març  YOU ONLY LIVE ONCE  (Només es viu una vegada, Fritz Lang, 1937)
  • 10 de març   BADLANDS  (Males terres, Terrence Malick, 1973)
  • 17 de març GUN CRAZY  (El dimoni de les armes, Joseph H. Lewis, 195

ABRIL: FRANÇOIS TRUFFAUT EN ELS 70

Abril serà el mes del gran cineasta i referent de la Nouvelle Vague, François Truffaut. Del 14 al 28 d'abril, les pel·lícules proposades són La nuit americaine, L’histoire d’Adèle H i L’argent de poche, totes rodades en la dècada dels 70. Crític i director de cinema, Truffaut es va rebel·lar contra l'academicisme del cinema francès i va encapçalar un moviment de renovació del llenguatge i la temàtica. Admirador de cineastes, ell també ha creat escola entre els directors que el van succeir.

• 14 d'abril LA NUIT AMÉRICAINE (La nit americana, 1973)
  • 21d'abril L'HISTOIRE D'ADÈLE H (El diario íntimo de Adèle H, 1975)
  • 28 d'abril L'ARGENT DE POCHE La pell dura, 1976)

Al maig, la mediateca de la UA acull la projecció de la trilogia acolorida de Krzysztof Kieslowski: Bleu, Blanc i Rouge. Tres històries inspirades en els colors de la bandera francesa i en els sentiments que inspiren: llibertat, igualtat i fraternitat.

• 5 de maig Tres colors: Blau (1994)
  • 12 de maigTres colors: Blanc (1993)
  • 19 de maigTres colors: Vermell (1994