Divulgarte: diàlegs entre recerca i art en la Seu Ciutat d'Alacant

Alacant, 16 de març de 2016

Investigadors i artistes es trobaran en el Cicle DivulgArte, que pretén mostrar que l'Art i la Recerca, siga o no científica, estan més pròxims del que puga semblar a priori. El cicle, que comença el dimarts en la Seu Universitària Ciutat d'Alacant (Ramón y Cajal, 4), s'articularà en conferències en les quals intervindran un artista i un investigador. Cadascun d'ells participarà divulgant els seus coneixements, de recerca i artístics. Al final de les ponències s'establirà un diàleg on es pretén provar les confluències i simbiosis que es produeix entre tots dos professionals i disciplines. El cicle sorgeix per a divulgar ciència, donar a conéixer recerca i formar en educació artística al públic, i amb la intenció-desitge d'impulsar vocacions científiques i artístiques.

Des d'aquest mes i fins a maig pròxim, l'últim dimarts de cada mes artistes i investigadors de les més diverses i dispars branques del saber i de les arts es trobaran, provant aquesta hipòtesi i mostrant que la Recerca, amb freqüència, necessita el sentit artístic i la creativitat per a arribar a resultats, tant com l'Art requereix la Recerca per a produir la seua obra final.

Pérez Turpín  Saúl Sellés

Esport i Art és el doble tema que obri el cicle el pròxim dimarts 26 de gener, de la mà de José Antonio Pérez Turpin, professor titular d’Educació Física i Esportiva. Departament de Didàctica General i Didàctiques Específiques, Àrea d’Educació Física i Esportiva. Facultat d’Educació UA; i Saúl Sellés, artista plàstic multidisciplinari. Pérez Turpin oferirà la conferència "Las Ciencias del Deporte y su relación con el Arte ", i Saúl Sellés intervindrà amb la ponència “Entreno, sudor y desgarro”. Altres ponents que passaran pel cicle seran els artistes Aurelio Ayela, Olga Diego i Míriam Martínez Guirao, que compartiran taula amb els investigadors Santos Rojo, Jorge Olcina i Segundo Ríos. Serà a partir de les 20:00 hores i a la sala Rafael Altamira. Coordina el cicle Marina Limiñana Gregori, tècnica de comunicació, especialitzada en comunicació científica de la UA.

• Dimarts 26 de gener de 2016

Esport i Art

José Antonio Pérez Turpín. Professor Titular Educació Física i Esportiva. Conferència: "Les Ciències de l'Esport i la seua relació amb l'Art".

Saúl Sellés, Artista plàstic i performer. Conferència: “Entrene, suor i esquinçament”.

• Dimarts 23 de febrer de 2016

Botànica i Art

Segundo Ríos Ruiz.. Professor Titular de Botànica. Institut de Biodiversitat CIBIO.

Miriam Martínez Guirao. Artista plàstica. Conferència: “Art+Naturalesa, processos de creació”.

• Dimarts 26 d'abril de 2016

Climatologia i Art

Jorge Olcina Cantos. Catedràtic d'Anàlisi Geogràfica Regional en la UA.

Olga Diego, Artista especialitzada en audiovisual, performance, instal·lació artística i escultura interactiva. Conferència: “Alunizada”.

• Dimarts 31 de maig de 2016

Mosques i Art

Santos Rojo Velasco. Professor Titular de Zoologia. Director del Dpto. de Ciències Ambientals i Recursos Naturals de la UA.

Aurelio Ayela Escolano, Artista plàstic.

Horari: Les sessions tindran lloc l'últim març de cada mes a les 20.00 hores.
Lloc: Seu Universitària Ciutat d'Alacant, C/ Ramón y Cajal, 4.