Humor social: 'Prometre fins a ficar' en la Seu d'Alacant

Humor Social

Alacant, 14 de gener de 2016

La Seu Ciutat d'Alacant acull de l'11 de gener a l'11 de febrer l'exposició de la XV mostra Humor social. Prometer hasta meter, dedicada a l'any electoral.

Un total de 95 dibuixos de 50 autors internacionals han sigut triats per a donar forma a l'exposició. Entre els autors que exposen la seua particular visió de Prometre fins a ficar: any electoral trobem humoristes gràfics de la talla d'Enrique Pérez, també comissari de l'exposició, així com Angelines, Ermengol, Forges, Jonc, Malagón, Nano, Ortuño, Sebas, Zulet, entre uns altres que han volgut donar els seus treballs a aquesta exposició de compromís i denúncia social a través de l'humor.

Els caricaturistes que participen analitzen els successos actuals amb una visió crítica i sensibilitzen a l'espectador en els més variats aspectes socials. En edicions anteriors van centrar la seua mirada en temes com una generació perduda…o dues, la desocupació juvenil, el maltractament a les dones, la corrupció, la intolerància, la importància de la lectura, la discriminació, la crisi de valors, els desnonaments i altres aspectes on, amb els elements de l'humor i la sàtira, es qüestionen les causes de múltiples manifestacions que afecten el desenvolupament social.

Un total de noranta-cinc dibuixos de cinquanta autors internacionals han sigut elegits per a donar forma a l'exposició. Entre els autors que exposen la seua particular visió de  Prometer hasta meter: año electoral trobem humoristes gràfics de la talla d'Angelines, Ermengol, Forges, Junco, Malagón, Nano, Ortuño, Sebas, Zulet, que han volgut donar els seus treballs a aquesta exposició de compromís i denúncia social a través de l'humor.

Segons els participants, "cada any electoral resulta divertit comprovar com els polítics es converteixen en homes ofereix que assalten l'espai públic amb els seus descomptes, regals i promocions. Els polítics sempre fan el mateix: prometen construir un pont encara que no hi haja riu".

Humor social 2