"Divendres a la Seu", actuacions musicals en la Seu Ciutat d'Alacant

Alacant, 13 d'octubre de 2016

La Seu Universitària Ciutat d'Alacant acull, al seu edifici de Sant Ferran 40,  el cicle ‘Divendres a la seu’. Durant els propers mesos, tindran lloc quatre actuacions de música i poesia.

Totes les representacions seran a les 20:30 hores a la mateixa seu, amb entrada lliure fins a completar l'aforament.

• El Grup Poètic Argila de l'Aire ens presenta divendres 21 d'octubre un recital de cançons, música i versos titulat Tant de bo! Poesia que conta les inquietuds quotidianes de l’ésser humà, paraules directes al cor, versos fets  cançons, poetes que han anat a la recerca d’una incògnita anomenada vida i han sabut dibuixar-la amb bellesa poètica. Poemes de: Safo, Catulo, Omar Khayyam, Walt Whitman, Arthur Rimbaud, Lu Xun, Anna Ahmàtova, Joan Salvat Papasseit, Fernando Pessoa, Giuseppe Ungaretti, Wislawa Szymborska, Maria-Mercè Marçal, Maria Beneyto, Vicent Andrés Estellés, Miguel Hernàndez, Allen Ginsberg, Mahmud Darwish, Konstantinos Kavafis. Info

• Al novembre arriba el torn del flamenc. Divendres 18 de novembre, el reconegut cantaor Curro Piñana, acompanyat a la guitarra per Francisco Tornero, els pals més importants del repertori estilístic del flamenc, fent un recorregut des dels estils miners que van entrar des d'Almeria fins als pals més festers, com les bulerías, els tangos i les alegries, entre uns altres. Tot açò, a més, amb un aire didàctic pel qual el propi cantaor ens anirà acostant a cadascun dels distinos pals que vaja desenvolupant en directe.

• Divendres 2 de desembre"Divendres a la Seu" diuen adéu per aquest primer quadrimestre en la Seu Ciutat d'Alacant amb un recital de guitarra clàssica a càrrec d'Álavaro Toscano Román. El premiat guitarrista cordovès ens oferirà un concert que porta el suggeridor títol d'A través dels segles

Álvaro naix a Còrdova, en 1997. Comença els seus estudis als 11 anys amb Jara Benítez. Més tard accedeix al Conservatori Professional Músic Ziryab de Còrdova, finalitzant-ho amb les màximes qualificacions sota la tutela de Juan Antonio Martínez. Ocasionalment, rep classes del professor José María Balle per a completar la seua formació musical. Actualment ha cursat 1º en el C.S.M Rafael Orozco amb el professor Javier Riba, obtenint matrícula d'honor.

Ha realitzat cursos de formació amb importants guitarristes de prestigi internacional com David Russell, Eliot Fisk, Pavel Steidl, Marco Socias, Álex Garrobé, Joaquín Clerch, Marco Antonio San Nicolás, Víctor Pellegrini, Aniello Desiderio, David Martínez o Marcin Dylla.

Ha realitzat recitals com a solista en diferents llocs de la geografia espanyola, entre ells iniciant el 4° Cicle de concerts del Conservatori Municipal de Música de Saragossa o participant en la Gala del Centenari del Conservatori Professional de música de Sevilla, actuant en el Teatre Lope de Vega o realitzant un concert en el Centre Cultural Conde Duc de Madrid.

Al seu torn, també té experiència en música de cambra, realitzant duo amb la flautista Maria José Cardona formant el duo Scorrevole, oferint recitals i obtenint premis en diferents concursos com el primer premi en el VIII Concurs de Música de cambra 'Lorenzo Colom'

Ha obtingut premis en concursos internacionals com el primer premi en el XIV Certamen Internacional de guitarra clàssica 'Julián Arcas' en la modalitat José Tomás, primer premi en el Concurs junior del XIX Festival Internacional de la guitarra de Còria, segon premi en el Concurs internacional de guitarra Vila de Petrer. També va obtenir el primer premi en les II Jornades de guitarra 'José Antonio Peñalosa' a Sevilla.