Un clàssic portat al present: Gaudint Teatre presenta "Misántropo"

Alacant, 21 d'octubre de 2016

"Todo el mundo, como tú dices, sabe que es un ser indigno, un miserable pero todo el mundo lo acoge solícito pues al mundo le place el brillo de su fortuna. Estos son los hombres que dictan las normas de convivencia que la sociedad ha aceptado como las únicas posibles. A veces... siento una necesidad incontrolable de escaparme al desierto para huir de los seres humanos" (Alcestes, Misántropo, de Molière en versió de Miguel del Arco).

El 15 de novembre, Gaudint Teatre posa en escena en el Paranimf de la Universitat d'Alacant el clàssic de Molière Misántropo.

El 2013, el director i actor Miguel del Arco posa en escena aquesta versió modernitzada de text original francès. La seua proposta va ser àmpliament elogiada i mereixedora del Premi Ceres del Festival Internacional del Teatre Clàssic de Mèrida (Millor Espectacle de Teatre 2013-2014).

Ara, el grup teatre de l'IES La Nucia ens acosta aquella adaptació, sota la direcció de Manel Gimeno. La seua estrena al febrer d'aquest mateix any va penjar el cartell de "no hi ha entrades" a l'Auditori de la Mediterrània i, des de llavors, han recorregut diferents teatres. Misántropo és el seu quart muntatge; entre altres, el 2015 el grup duu a terme Un dios salvaje, de Yasmina Reza, i el 2014, La noche del oso, d'Ignacio del Moral, amb el qual va rebre el Segon Premi Nacional dels Premis Buero de Teatre Jove.

Entrada gratuïta

Sinopsi:

Un carreró decadent al qual dóna la porta de darrere d'una fastuosa discoteca. Personatges de gran nivell intel·lectual i social que ens posen a prova. On comença la hipocresia i acaba l'educació? Quina és la frontera entre la cortesia i l'adulació? On comença la possessió i acaba l'amor? És l'ambició el motor dels nostres anhels? La fi justifica els mitjans? Tot val per tal de pertànyer al grup? Són els homes llops per als homes? Hauríem de dir sempre el que pensem i fer el que diem? Ens agradaria saber tot el que opinen de nosaltres? Una adaptació moderna, àcida i plena d'ironia mordaç. Un text brillant i una funció de ritme trepidant.

Repartiment:

• Direcció: Manel Gimeno
  • Actors: Kora Cippitelli, Nacho Díaz, Nuria Gualde, Yaiza Sanchis, Alfredo Teja, Lorena Tierraseca y Pablo Vera.
  • Espai escènic: María Juan
  • Ajudant de direcció: Eva Lázaro
  • Tècnic de so: Toni Lloret
  • Fotografia: Ivars de León
  • Maquillatge i perruquería: Juanvi Fernández

Reportatge sobre l'estrena de Misántropo, de Gaudint Teatre. Entrevista amb el director, actors, imatges de l'espectacle.

Entrevista amb el responsable de la versió, Miguel del Arco

Consulta altres espectacles de la programació d'arts escèniques de la Universitat d'Alacant ACUA: