Programa d'activitats de Sant Albert Magne 2016 en la Facultat de Ciències de la UA

Alacant, 7 de novembre de 2016

Conferències divulgatives, concursos de fotografia i microrelats, competicions esportives, i els premis d’Investigació en Química i Jordi Juan de Matemàtiques, entre altres esdeveniments

SanAlberto_Magne

Canvi climàtic, astronomia, matemàtiques en les ciències de la natura i salut mental, són solament alguns dels temes que s'abordaran durant els actes programats per la Facultat de Ciències de la Universitat d'Alacant amb motiu de la festivitat del seu patró, Sant Albert Magne.

Un any més es presenta un ampli programa d'activitats divulgatives, culturals i esportives que comencen dimarts 8 de novembre, amb la conferència "La declinació zero", a les 17.00 hores a la sala de juntes de la Facultat de Ciències (edifici fase II, 1a planta). De la mà d'Enrique Aparicio, professor del Departament del Departament d'Expressió Gràfica i Cartografia de la UA i membre de l'Associació Universitària d'Astronomia ASTROINGEO, també es podrà participar en una observació astronòmica.

L'endemà, dimecres 9 de novembre, és el torn de descobrir "Mites i realitats del canvi climàtic" a les 12.00 hores a la sala de graus Alfredo Orts (Edifici d'Òptica) amb Manuel Toharia, membre del Consell Assessor de la Fundació Valenciana d'Estudis Avançats i divulgador científic.

Com a colofó al cicle de conferències entorn de Sant Albert Magne, el divendres 18 de novembre a les 17.45 hores, a la sala de juntes de la Facultat de Ciències, el doctor en Ciències Matemàtiques i professor del Departament de Fonaments d'Anàlisi Econòmica de la UA, Eric Dubon, parlarà de "La sorprenent eficiència de les matemàtiques en les ciències de la natura". Després de la seua intervenció, a les 19 hores, el doctor en Neurociències, Moisés Aguilar-Domingo, tractarà "Un nou abordatge dels problemes de salut mental".

Competició matemàtica

Dirigits a l'alumnat de qualsevol de les universitats espanyoles matriculat en graus o llicenciatures, divendres 4 de novembre en el Seminari de Matemàtiques de l'edifici fase II de la Facultat de Ciències, es van realitzar les proves dels XVIII Premis Jordi Juan de Matemàtiques

Dia de la Química

El programa del dia de Sant Albert Magne, el divendres 11 de novembre, comença a les 10.00 hores amb una xarrada sobre selecció i cata de whisky en la Sala de Juntes Facultat de Ciències. A continuació, a les 11.00 hores, se celebrarà el tradicional lliurament del XXIV Premi Sant Albert Magne d’Investigació en Química. I les 13.00 hores, a la plaça de Ciències, es coneixeran els guanyadors de les competicions esportives i del Concurs de Fotografia Sant Albert Magne 2016.

La Facultat de Ciències ha organitzat, així mateix, les XXI Jornades d’Investigació Departamental que es desenvoluparan entre el 14 i 18 de novembre amb la finalitat de fer a conèixer al seu alumnat i a tota la comunitat universitària les línies de recerca i els projectes en què treballa aquest centre.

Finalment, alumnat, antic alumnat, PAS i PDI de la Universitat d'Alacant, així com l'alumnat i professorat de centres educatius d'educació secundària de la província d'Alacant, podran participar fins al 25 de novembre en el VIII Concurs de Microrelats Matemàtics.

Concurso de Fotografía San Alberto Magno 2016

El període de concurs va finalitzar el 31 d'octubre. Les fotografies presentades s'exposaran fins al gener de 2017 en els taulers del passadís de la planta baixa de la fase II de la Facultat de Ciències. Més informació