Cinema en Versió Original en la UA-Mediateca

Alacant, 16 de desembre de 2016

L'Aula de Cinema de la UA ha preparat dos nous cicles de pel·lícules per al segon quadrimestre del 16/17 en la Mediateca del campus la Universitat d'Alacant (Biblioteca General - núm. 33 en el plànol). El primer bloc, que comença el 23 de febrer, porta per títol Estafadors (febrer-març); li seguirà, a partir del 6 d'abril, Cinema i catolicisme (abril i maig).

L'objectiu d'aquesta programació, ja tradicional en la nostra Universitat, és aprofundir en els secrets del setè art a través del visionat de les pel·lícules escollides, amb una presentació prèvia a càrrec d'experts (crítics alacantins o professors de la UA) i un debat posterior. La projecció de les pel·lícules en versió original ajuda també a l'aprenentatge d'idiomes.

L'assistència és lliure fins a completar la capacitat de la sala. Per als alumnes interessats en certificat és obligatòria la matrícula prèvia en el taller cultural en el qual s'inscriu aquesta programació i l'assistència a 8 de les 10 pel·lícules. Per a aquests últims, la participació en els debats serà tinguda en compte, i hauran de lliurar una opinió personal sobre 8 de les pel·lícules projectades que serà avaluada pels coordinadors Israel Gil i Raúl García.

Com és habitual, les sessions seran els dijous a les 16.00 hores.

PROGRAMACIÓ
FEBRER-MARÇ: Estafadors

Sis pel·lícules protagonitzades per pocavergonyes que van fer de l'estafa la seva professió. Encarnats per DiCaprio, Redford, Newman (i altres no tan macos) i dirigits per Fellini, Spielberg, Mamet ...

Febrer

• Dijous 23: Il Bidonde (ALMAS SIN CONCIENCIA, Federico Fellini, 1955)
Resultado de imagen de fellini almas sin conciencia

Març

El colp Casa de jocs

The Grifters (Els timadores) Nou reines Atrapa'm si pots

ABRIL-MAIG: Cinema i catolicisme

L'Oscar de Spotlight ens ha fet recordar les altres immersions en el catolicisme de Buñuel, Pasolini i Bergman. La de l'italià (obra mestra!) Va guanyar el Premi OCIC (Oficina Catòlica Internacional del Cinema).

• Dijous 6: Nazarín (LUIS BUÑUEL, 1959)
Nazarín

Maig

Los comulgantes L'evangeli segons Sant Mateu