• La Universitat d'Alacant inaugura la sala d..s Russell P. Sebold a la Biblioteca General

La Universitat d'Alacant inaugura la sala d'investigadors Russell P. Sebold a la Biblioteca General

Sala_Invest1
Sala_Invest2
Sala_Invest3
Sala_Invest4

Alacant. Dimecres, 21 de desembre de 2016

La Biblioteca General de la Universitat d’Alacant ha inaugurat aquest dimecres la nova sala d’investigadors que porta el nom del reconegut investigador hispanista, Russell P. Sebold i que alberga els fons personals d’aquest llegats a la institució pel mateix a través del seu testament.

La sala, destinada a ser utilitzada pel professorat universitari, el personal investigador acreditat i l’alumnat de doctorat, màster i postgrau de la Universitat d’Alacant, acull el llegat complet de l’hispanista que va fer a la UA dipositària dels seus fons “per a evitar la dispersió d’aquests i de lliurar el testimoni als futurs investigadors en el punt que el va deixar”, com ha assenyalat el degà de la Facultat de Filosofia i Lletres, Juan Francisco Mesa durant l’acte d’inauguració, en el qual també han participat, a més del rector, el director de la RAE, Darío Villanueva, el professor Enrique Rubio i la professora Chelo Vargas.

El rector, Manuel Palomar, ha destacat la utilitat d’una sala d’investigadors “excepcional”, ja que ofereix la possibilitat de consultar integra una col·lecció única d’un apassionat hispanista amb el qual la Universitat d’Alacant i els seus investigadors han mantingut una estreta relació durant anys, especialment després de ser investit com a doctor honoris causa l’any 1984.

El director de la Real Acadèmia Espanyola, Darío Villanueva, que ha participat en l’acte, després de clausurar l’any dedicat a la UA a Cervantes i Shakespeare, ha assenyalat la rellevància d’una figura com Sebold “que s’engrandeix després de conèixer-lo en persona i descobrir la seua passió per la nostra literatura”.

El professor Enrique Rubio ha sigut l’encarregat de posar la nota personal a l’acte, visiblement emocionat, ha relatat la intensa relació de Sebold, Bud com el coneixien els amics, amb la Universitat d’Alacant i el seu interès perquè la seua col·lecció tornara a Espanya.

Vargas, responsable del trasllat de la col·lecció de Sebold a la Universitat d’Alacant, ha explicat, a més de les vicissituds de l’empresa, que no va estar exempta de contratemps, com es va gestar i va executar la cessió de la col·lecció, a més de llegir les paraules de la seua vídua, Jane Sebold sobre la sala que acull el llegat del seu marit, encantada que “els llibres de Bud tornaren a Espanya, país la llengua i la cultura del qual va estimar apassionadament, el lloc que va donar sentit a la seua llarga vida”.

VEU Revista Cultural de la Universitat d'Alacant

Edif. Germà Bernàcer