Memorables, insignes e intrépidas. 1870-1931 exposició a Petrer

Memorables, insignes e intrépidas en Petrer

L’exposició Memorables, insignes e intrépidas. 1870-1931 obrirà les seues portes al públic del dia 19 fins al 27 de febrer al Forn cultural-Plaça de Francisco López Pina, a Petrer. La inauguració serà el 19 de febrer a les 18.00 hores, esta mostra està organitzada per la Universitat d’Alacant amb la col·laboració la Regidoria d’Igualtat i Diversitat Sexual del Ajuntament de Petrer.

Aquesta exposició tracta de la història d’un conjunt de dones que van lluitar per tindre llibertat, drets i justícia. Són històries poc conegudes per la nostra societat, per aquesta raó razón la Asociación Museo de Hechos y Derechos de las Mujeres (AMHDM) ha volgut fer una recopilació de les millors històries, imatges i successos amb la finalitat de que no passen a l’oblit.

Aquestes dones com bé diu el títol, son “memorables” perquè són dignes de memòria, “insignes” perquè les admirem per la seua excel·lència i singularitat, i “intrèpides” perquè no van témer al perill. En 1870-1931 es va produir un canvi en la situació de les dones en molts països del món, per això l'exposició se centra en aquesta època, en la qual van ser aconseguides les primeres conquestes socials i de drets. Com diuen des de l’associació, “tot el que van aconseguir ja ho hem heretat i el que no, ho hem de seguir treballant i exigint”.

L’exposició té una temàtica marcada per les coordenades d’espai-temps, per mostrar fets i protagonistes poc conegudes que van exigir els drets en tot el planeta, en torn a l’educació, el sufragi i l’equiparació laboral. La informació es presentarà en diferents suports: panells, revistes, llibres, cartells i una peça escultòrica. La sala inclourà també una urna en la que tota persona que vulgui, podrà dipositar les seues reflexions, corregir-ne algun error o aportar nova informació.