Retrobament amb Onetti al MUA

Alacant, 8 de febrer de 2016

El Museu de la Universitat d'Alacant acull del 10 de febrer al 20 de març l'exposició Reencuentro con Onetti. La mostra tracta de recrear l'àmbit personal de Juan Carlos Onetti, escriptor uruguaià guardonat amb el Premi Nacional de Literatura i el Premi Cervantes. A més, el 10 de febrer, organitzades pel Centre d'Estudis Mario Benedetti, tindran lloc dues conferències sobre l'autor de La vida breve, , El astillero  i Juntacadáveres, entre d'altres.

Aquesta exposició, comissariada per Raúl Manrique Girón i Claudio Pérez Míguez, es realitza com a homenatge a l'escriptor uruguaià amb la col·lecció del Museo del Escritor. Composta pels objectes que li van pertànyer, pretén recrear l'àmbit personal de Juan Carlos Onetti: totes les seues primeres edicions, traduccions, llibres dedicats, discos gravats amb la seua veu, així com també manuscrits, correspondència i altres documents personals. A més del mobiliari original del seu mític dormitori de la casa d'avinguda d'Amèrica 31 de Madrid.

Amb motiu de la inauguració de l'exposició, el CeMaB programa dues conferències- La primera, a les 17. 30 hores, el director del Centreo de Arte Moderno i els comssaris de la mostra, Raúl Manrique i Claudio Pérez Míguez, parlaran sobre “Juan Carlos Onetti: ensayo iconográfico". Després, a les 18.00 hores, Rosalía Baltar, de la Universitat Nacional de la Plata, disertará sobre "Juan Carlos Onetti: temporalidad y ficción". A les 19.00 hores serà inaugurada l'exposició.