I tu, per què eres negre?

El dimecres 9 de març de 2016, a les 18.30 hores, el Museu de la Universitat d'Alacant inaugura una original mostra fotogràfica de Rubén H. Bermúdez, titulada I tu, per què eres negre? La mostra estarà oberta al públic fins al 10 d'abril.

La inauguració de l'exposició, emmarcada en el programa de PhotoAlicante 2016, s'iniciarà amb la conferencia "Procesos creativos y nuevos horizontes de la fotografía contemporánea" a càrrec dels artistes Cynthia Nudel, Pepe Calvo i el propi Rubén H. Bermúdez, a la sala polivalent del MUA.

L'autor, a més, impartirà un taller (ja complet) els dies 8 i 9 de març, sobre "Otras historias de la fotografía".

Segons explica Rubén H. Bermúdez, "I tu, per què eres negre?" és un projecte que va nàixer amb vocació de fotollibre i que es troba en una etapa de recerca. L'artista assegura que la idea va sorgir a partir del seu descobriment personal sobre la presència d'esclaus africans, entre els segles XV i XIX, al poble natal del seu avi, Burguillos del Cerro. Aquest descobriment va donar motiu al començament d'un viatge personal "en el qual aborde la meua negritud i em reafirme com a afrodescendent".

Per què jo sóc negre?, què és ser negre?, quina és la construcció social que fem del negre?, o quina és la relació entre Espanya, com a nació, i la negritud? són algunes de les qüestions que es planteja l'autor per a construir aquest projecte.

Rubén H. Bermúdez
Nascut a Madrid (1981), treballa com a fotògraf i professor en l'escola MadPhoto. Cofundador del Fanzine 10x15, és autor del fotollibre Berlín: Looking for freedom amb l'editorial CaravanBook. El 2014 inicia el projecte "I tu, per què eres negre?" amb el qual aconsegueix la beca Fotopress de La Caixa. També imparteix tallers, conferències i investiga sobre la representació de la negritud.