Ressenya cultural: La coral, l'aula de dansa i l'OFUA unides en el Paranimf per APCA

Música i dansa solidàries en la UA:
La Coral, l'Aula de dansa i l'OFUA unides en el Paranimf

Una ressenya de Ferran Riesgo

A les vuit de la vesprada del passat dimecres 24 de febrer tingué lloc l’esperat espectacle a tres bandes que ha coordinat Ángel Luis Ferrando a favor d’APCA (Associació de Paràlisis Cerebral d’Alacant), iniciativa del Vicerectorat de Cultura amb la col·laboració d’Inma Manresa, directora de l’Aula de Dansa. Els ingresso per la venda d’entrades (a 10 euros cadascuna) havien d’anar tots destinats a l’Associació, una iniciativa encomiable malgrat la reduïda assistència del públic.

L’actuació es dividia en quatre parts: la primera, protagonitzada per l’Aula de Dansa; la segona, pel quartet de corda format amb músics de l’OFUA; la tercera, per la Coral. La quarta i última fou, sens dubte, la que millor va resumir l’esperit del concert: les tres agrupacions (i les percussions de l’ OFUA) s’uniren sobre l’escenari per interpretar música de Karl Jenkins, sempre lluminosa i plena de missatges de pau; un compositor molt estimat per Ferrando i la Coral, com ja comprovàrem a la seua actuació de Nadal.

Si aquest triple concert era ambiciós en el seu plantejament, la interpretació dels músics va estar a l’altura de les expectatives en tot moment, i el públic la va rebre no sols amb gust sinó, a més, retornant amb escreix l’energia positiva que es generava a l’escenari. Potser la recaptació va ser més aïna baixa, però això no lleva valor a aquesta nova concreció de la iniciativa «VEU Solidària», un projecte noble i original que ben cert mereix una millor acollida per part del públic; temps al temps, esperem.

Concert benefico APCA - 24 feb 2016 Paranimf UA

VEU Revista Cultural de la Universitat d'Alacant