III edició de Veus Literàries a la Universitat 2016

Alacant, 15 d'abril de 2016

Veus Literàries a la Universitat és un certamen organitzat de manera conjunta per l'Associació d'Escriptors en Llengua Catalana, (AELC), la Universitat d'Alacant i la Universitat de València. En aquesta tercera edició constarà de dues conferències.

En la primera, el poeta, filòleg i professor valencià Josep Ballester ens parlarà d'"Educació lectora, literària i intercultural". Serà el dimecres 20 d'abril a la Facultat d'Educació de la UA, a les 12.00 i 17.00 hores.

La segona conferència, titulada "Intriga i ambientació en la ficció", serà a càrrec de l'escriptor alcoià Silvestre Vilaplana, i tindrà lloc a la Universitat de València (Facultat de Magisteri) el dia 27 d'abril a les 17.30 hores.

III edició Veus Literàries a la Universitat 2016Josep Ballester (Alzira, 1961)

Escriptor i professor de literatura contemporània a la Universitat de València. Passadís voraç del silenci (1985), Oasi (1989), Tatuatge (1989), L’holandés errant (1994) o La mar (1997). Destaca la producció assagística que té, tant l’acadèmica com la creativa, amb llibres com oan Fuster: una aventura lírica (1990), Temps de quarentena. Cultura i societat a la postguerra (1992), L’educació literària (1999) o La traició d’Ariadna (2001), entre d’altres. També ha fet treballs com a traductor, especialment de literatura iltaliana, amb versions d’autors com Giorgio Bassani (Epitafi, 1996), Dario Fo (Misteri Buffo, 1999) Salvatore Quasimodo (El fals i veritable verd, 1993) o Pier Paolo Pasolini (El plany de l’excavadora, 2001).

La seua obra ha sigut traduïda al castellà, hongarès, xinès, anglès i francès. Reconegut animador cultural, Ballester és avui dia el vicepresident de l’Associació d’Escriptors en Llengua Catalana per al País Valencià.

Silvestre Vilaplana (Alcoi, 1969)

Escriptor valencià, autor de poemes, novel·les, relats curts i narrativa infantil i juvenil en català. Llicenciat en Filologia Catalana per la Universitat d’Alacant, treballa com a professor d’ensenyament secundari a Ibi. Col·labora en diversos mitjans de comunicació i va ser guionista per a la Televisió Valenciana. Ha obtingut el Premi Miguel Hernández de Poesia de la Generalitat Valenciana.

En narrativa destaquen les novel·les La mirada d’Al-Azraq (Premi Narrativa Jove, 1998), Els dimonis de Pandora (finalista Premi Bancaixa, 1999), Les urpes del diable (2001), i La frontera negra (2007), en literatura dirigida als joves, i Les cendres del cavaller (Premi Ciutat d’Alzira, 2003), -que narra la biografia de Joanot Martorell –l’autor del Tirant el Blanc–, i L’anell del pescador (2005), en la literatura per a adults. Amb El quadern dels vinyes perdudes (2012), ha guanyat el Premi Alfons el Magnànim València de Narrativa.

És soci de l’Associació d’Escriptors en Llengua Catalana.