Lapso, un espectáculo del Aula de Danza de la UA

Pròximes actuacions:

• Dijous 11 de maig, 21.00 hores, Teatre Castelar d'Elda. Entrada lliure limitada a l'aforament. Cartell

Alacant, 26 d'abril de 2016

LAPSO

Lapse, de l'Aula de Dansa de la UA
La subjectivitat del temps, del seu pas, de l'espera, el moment, la distància... Sentir que passa el temps o que el temps pesa, que pesen els moments, les vivències, les emocions. Actuar davant del temps que passa o s'atura, mesurar el temps amb el cos, amb el moviment, amb l'espai i el pensament... Suposicions i preguntes que congelen el ritme continu i inalterable del temps. Quant dura l'emoció d'un gest, el record d'un espai? On guardem el temps? Quant dura el so del vent?

INTÈRPRETS
Samara Campaña
Diana Guijarro
Mónica Arribas
Nereida Trellis
Aldo Cusumano
Maria González
Virginia Soledad Greco
Juan Miguel Gosálbez
Alba Richart
Elizabeth Medina
Sayil Johanson
Helena Valozic

DURADA DE L'OBRA: 45 minuts
IMATGE I ESCENOGRAFIA Aldo Cusumano i Juan Miguel Gosálbez
VESTUARI Nereida Trellis
IL·LUMINACIÓ Jordi Chicoy

Dossier en pdf

«A l'octubre comencem el procés de selecció dels alumnes que compondran l'Aula de Dansa Contemporània de la UA. Aquesta aula finalment la van compondre dotze persones. Seguidament comencem el procés formatiu d'aquests alumnes i de manera transversal el procés creatiu que ha donat com a resultat l'obra que estrenarem el de 10 de maig: Lapso.

La possibilitat de crear i mostrar una obra ofereix als intèrprets de l'aula de dansa no solament una font d'aprenentatge de tècniques i estils de dansa contemporània, sinó també una aproximació a la realitat de la posada en escena. Després de la creació i composició de l'obra es viuen de manera real aspectes fonamentals de l'escena, com són els assajos, la preparació física i emocional, el treball en grup sota la direcció d'un director i les aportacions de cadascun dels integrants del grup. I finalment i com a resultat final, viure la gran experiència, per a molts la primera, de poder mostrar davant un públic el treball realitzat durant el curs, l'aula de dansa com un laboratori de creació de dansa, emocional i personal.

Els alumnes de l'aula de dansa no solament s'involucren com a intèrprets, per això tinc la sort com a directora de poder-me enriquir i créixer com a professional gràcies a les seues propostes i al perfil versàtil dels alumnes, molt agraïda per la gran implicació de tots ells i especialment a Aldo, Juanmi i Nereida, per la seua ajuda en l'escenografia, vestuari i imatge; moltíssimes gràcies». Inmaculada Manresa

Lapso - Aula de Danza UA - 5
Lapso - Aula de Danza UA - 4
Lapso - Aula de Danza UA - 6
Lapso - Aula de Danza UA - 7
Lapso - Aula de Danza UA - 1
Lapso - Aula de Danza UA - 2
Lapso - Aula de Danza UA - 3
Lapso - Aula de Danza UA - 8
Lapso - Aula de Danza UA - 9

L'Aula de Dansa Contemporània de la UA té com a objectiu essencial acostar la comunitat universitària a la dansa i les seues variants a través de la formació (tallers de diferents estils i tècniques), la promoció de muntatges i la participació en espectacles dirigits a tots els publics.

Actuacions realitzades:

• El Aula de Dansa Contemporània va estrenar Lapso el 10 de maig de 2016 en el Paranimf de la Universitat d'Alacant.
  • Dissabte 4 de febrer de 2017, Teatre Auditori del Centre Social de Dénia, 20.30h. Entrada lliure.