XVI Mostra d'Humor Social de la UA, dedicada als refugiats

Alacant, 29 d'abril de 2016

En la mostra d'enguany s'exposen obres de dibuixants com Forges, Ortuño, Zulet, Ortifus, Angelines, i Whoper, Kap, Nano o Malagón, entre altres.

Humor Social XVI

La Jornada d'Humor Social de la UA arriba a la setzena edició amb l'obertura dilluns 2 de maig, de l'exposició «Refugiats. Reservat el dret d'admissió», una mostra que estarà oberta al públic fins al 30 de maig a la Sala Aifos del Campus (Facultat de Filosofia i Lletres III), gràcies al suport de Federació de Caricaturistes d'Espanya (FECO-Espanya).

Un centenar de dibuixos de quaranta-quatre autors internacionals han sigut escollits per a donar forma a l'exposició. L'humorista gràfic Enrique Pérez, comissari de la mostra, assegura que el tema d'aquesta edició és especialment atractiu i de total actualitat, ja que aborda el tema dels refugiats. Juli Sanchis, vicepresident de FECO-Espanya assegura que, després de la Guerra Civil, més de cinc-cents mil refugiats van emigrar d'Espanya i que «tenim una pèssima memòria i molta mesquinesa a l'hora d'acceptar els divuit mil refugiats que ens ha assignat la UE i dels quals, a hores d’ara, solament se n'han acceptat divuit».

Els caricaturistes que participen en les Jornades d'Humor Social analitzen els successos actuals amb una visió crítica i sensibilitzen l'espectador en els aspectes socials més variats. En edicions anteriors van centrar la seua mirada en temes com Prometre fins a ficar. Any electoral; una generació perduda…o dues; l’atur juvenil; el maltractament a les dones; la corrupció; la intolerància; la importància de la lectura; la discriminació; la crisi de valors; els desnonaments i altres aspectes en què, amb els elements de l'humor i la sàtira, es qüestionen les causes de tot un seguit de manifestacions que afecten el desenvolupament social.

Alacant, 19 de maig de 2016

L'acte central d'aquestes XVI Jornades d'Humor Social de la UA ha tingut lloc el dijous 19 de maig a les 13 hores en la Sala Aifos, amb una taula redona i el lliurament del Premi Notari de l'Humor de la UA, que enguany ho reben el dibuixant José Rubio Malagón i el professor de la UA Gabino Ponce, a títol honorífic, per haver sigut l'impulsor d'aquesta activitat en els seus inicis al costat d'Enrique Pérez, dibuixant i cap del Gabinet d'Imatge i Comunicació Gràfica la UA.

Premios Notario del Humor UA 2016 1
Premios Notario del Humor UA 2016 3