La Universitat d'Alacant estrena el migmetratge "Galería de Sombras"

Alacant, 16 de maig de 2016

Intrigues sanguinàries al MUA. La Universitat d'Alacant presenta Galería de sombras, un projecte audiovisual conjunt del Servei de Llengües i Cultura, l'Observatori d'Inserció Laboral i l'Escola Politècnica Superior amb Sala Zero Films. Aquest nou projecte cinematogràfic de producció pròpia uneix emprenedoria, cultura i tecnologia. L'estrena tindrà lloc el dijous 19 de maig a les 19.30 hores a la sala d'actes de la Facultat d'Educació. Entrada lliure limitada a la capacitat de la sala.

L'argument de Galería de sombras, migmetratge de vint minuts de durada dirigit per Adrián Arnáiz, gira entorn de la intriga i el misteri sorgits després del robatori d'un quadre en el MUA, tot segons el punt de vista de dos personatges que en principi no tenen res a veure.

Cartell Galeria d'OmbresEl projecte uneix el trinomi emprenedoria, cultura i tecnologia i va sorgir de la iniciativa de Pep Rubio (Observatori d'Inserció Laboral), Raúl García (Servei de Llengües i Cultura) i Carlos Guillem (EPS), amb l'objectiu d'oferir més suport als projectes d'estudiants i ampliar la seua formació des d'aquests tres vessants.

Compta amb alumnes de la UA en totes les etapes de la creació d'un producte audiovisual, el guió i direcció de José Pastor i Adrían Arnáiz, l'equip tècnic amb alumnes de l'EPS, els espais i equipación del MUA i la iniciativa i el suport a l'emprenedoria de l'Observatori d'Inserció Laboral.

Per què unir emprenedoria, cultura i tecnologia?

L'aposta per la emprenedoria és una prioritat per a la Universitat d'Alacant, i des de l'Observatori d'Inserció Laboral, dependent del Vicerectorat d'Estudiants, s'orienta i s’aconsella estudiants d'últims cursos perquè puguen desenvolupar els projectes propis. Adrián Arnaiz i José Pastor, estudiants de Publicitat i Relacions Públiques de la UA, juntament amb un altre company, Carlos Rosell, estan gestant un projecte empresarial denominat Sala Zero Films. Per aquest motiu, els ideadors de «Galeria d'ombres» van pensar en Arnáiz i Pastor perquè exerciren de director i guionista, respectivament.

D'altra banda, el Vicerectorat de Cultura, Esports i Política Lingüística, a través del Servei de Llengües i Cultura, ofereix als estudiants innovadors propostes culturals, formatives i participatives. Amb aquest objectiu, l'Aula de Cinema va decidir sumar-se a aquest projecte col·laboratiu, igual que l'Escola Politècnica, que ha volgut també col·laborar-hi aportant una de les facetes que més els caracteritza: la tecnologia. Part de l'equip de Ràdio Politècnica s'ha mobilitzat per a col·laborar aportant els seus coneixements tècnics i els equips en l'enregistrament d'aquest migmetratge, enriquint, a més, el seu període de pràctiques.

Equip de “"Galería de sombras"

- Productors: Pep Rubio (Observatori d'Inserció Laboral), Raúl García (Servei de Llengües i Cultura) i Carlos Guillem (EPS)

- Director: Adrián Arnáiz

- Guionista: José Pastor