• Presentació del llibre "Cervantes-Shakespea..ación comparativa", de José Manuel González

Presentació del llibre "Cervantes-Shakespeare. Una aproximación comparativa", de José Manuel González

Alacant, 25 de maig de 2016

Dins del programa d'activitats culturals i acadèmiques que organitza la Universitat d'Alacant pel quart centenari de Cervantes i Shakespeare, el dimarts 31 de maig, a les 20.00 hores , es presenta en la Seu Universitària Ciutat d'Alacant (C/ Sant Ferran, 40) el llibre Cervantes-Shakespeare. Una aproximación comparativa , del catedràtic de Literatura Anglesa de la Universitat d'Alacant, José Manuel González.

Aquest estudi comparatiu entre Cervantes i Shakespeare de José Manuel González té com a objectiu mostrar allò que els acosta com a escriptors que van compartir un temps comú d'innovació i canvi, i també  allò que els relaciona en els seus interessos, temàtica i creació artística.

Hi intervindran Manuel Palomar , rector de la Universitat d'Alacant, José Manuel González, Catedràtic UA, i Stephen Greenblatt de la Universitat de Harvard (el qual serà investit Doctor Honoris Causa per la Universitat d'Alacant el dimecres 1 de juny a les 12.00 hores, durant l' acte de clausura del curs acadèmic 2015-2016 ).

Hi participen: Editorial Síntesis i IV Centenari de la Mort de Cervantes ( 400cervantes.es ).

"Cervantes-Shakespeare, una aproximació comparativa". Editorial Síntesi

Cervantes i Shakespeare són escriptors únics i irrepetibles. Les seues obres continuen vigents i ens interpel·len d'una manera especial i amb una ressonància global per l'impacte cultural del seu llegat literari. Són també escriptors d'avui, com ho van ser d'ahir. Són els nostres contemporanis. La seua excel·lència d'autors consagrats capaços de crear universos desconeguts, de descobrir altres formes de ser i de fer-nos sentir més, els aproxima i relaciona. Només Cervantes pot considerar-se igual a Shakespeare i només aquest pot comparar-se amb aquell en genialitat artística, originalitat creativa i influència literària; allò que més els acosta, més els distingeix i diferencia.

Veure document en pdf

José Manuel González Fernández de Sevilla

José Manuel González és catedràtic de Literatura Anglesa de la Universitat d'Alacant. Entre els seus llibres i edicions destaquen Shakespeare en España (1993), Shakespeare and Spain (2002), Cervantes y Shakespeare (2006) i Shakespeare, Cervantes and Rabelais (2011).

José Manuel González - lanucia.es
González és també comissari de l'exposició de la Universitat d'Alacant " Cervantes, Shakespeare: Dos genis universals ". En la imatge, José Manuel González en una visita guiada a la mostra a l'Auditori de la Mediterrània, on estarà exposada fins al 6 de juny de 2016. Fotografia: lanucia.es

Imatges presentació llibre