• Professors de la UA participen en una obser..ó astronòmica en l'associació Projecte Home

Professors de la UA participen en una observació astronòmica en l'associació Projecte Home

Alacant, a 4 de maig de 2016

Dins del conveni de col·laboració que el Vicerectorat de Cultura, Esports i Política Lingüística de la Universitat d'Alacant té subscrit amb la Fundació Noray Projecte Home Alacant (organització sense ànim de lucre orientada a la intervenció en l'àmbit de les drogodependències i altres trastorns addictius), el passat 12 d'abril el professor Gillem Bernabeu va realitzar una activitat en les instal·lacions d'aquesta institució consistent en l'observació per telescopi de la Lluna, estels i planetes, i en la qual van participar uns cinquanta usuaris del centre. El professor Bernabeu va comptar amb l'ajuda de dos col·laboradors, Rubén García i José Joaquín Rodes.

Aquesta és una petita crònica del desenvolupament de l'activitat, realitzada pels monitors del mateix centre, als quals la Universitat agraeix la seua dedicació:

«El passat 12 d'abril de 2016 tres professors del Departament d'Astronomia de la Universitat d'Alacant i més de cinquanta residents van participar en la segona part del Taller d'Iniciació a l'Astronomia en les instal·lacions de Projecte Home Alacant. Els professors van arribar a les vuit i quart de la vesprada i van començar a muntar els tres telescopis. Una explicació general va donar pas a la formació de tres grups que es van dividir per tècnic i telescopi. A mesura que queia la nit, anaven apareixent més estels i planetes, que es feien visibles, cosa emocionant per a les persones que, a més de les explicacions dels tècnics, anaven introduint-se en el coneixement d'aquesta disciplina científica. Contínuament els professors anaven contestant a les preguntes de tot tipus que anaven fent els residents: A quina distància està la Lluna? Realment es va arribar a la Lluna? Arribarà l'home a Mart? Hi ha vida extraterrestre? Què són els estels? Quant de temps li queda al Sol?... Els moments més emocionants de la nit van ser l'albirament de l'Estació Espacial Internacional i els minuts anteriors, que van omplir d'expectació l'ambient. L'activitat va concloure prop de les deu i mitja de la nit. Per a acabar, voldríem donar les gràcies a la Universitat d'Alacant per posar el coneixement al servei de la societat i contribuir amb aquest tipus d'activitats a la recuperació de persones amb addicció.»