Veus de primavera al Paranimf: La coral renova el seu repertori per a la nova estació

Ressenya cultural sobre l'actuació del la Coral de la UA al Paranimf  de la Universit d'Alacant el 18 de maig de 2016, "Equinocci: Veus de Primavera":

Ferran Riesgo

Com explicava el programa de mà, en aquesta nova actuació, el grup que dirigeix Ángel Lluís Ferrando pretenia oferir un concert «força variat d’estils, textos i sonoritats». Davant d’un públic lamentablement molt escàs, cap a les vuit tocades de la vesprada, director, cor i pianista entraven en l’escenari, i sense preàmbuls, començaven amb la tradicional «Mareta», de la qual van oferir una interpretació francament bona, posant alt el llistó per a la resta de la vetlada.

Presentar un repertori quasi completament nou sempre comporta un cert risc, i més per a una agrupació que no es pot definir —ni ho pretén— com a professional. La inclusió d’un pianista en la plantilla (un molt solvent Shlomo Rodríguez) sens dubte enriquia la tímbrica del conjunt, però no reduïa les possibilitats d’alguna relliscada ací o allà: en l’àrida «In noctem» va haver-hi xocs d’afinació, i els tempi de cor i acompanyant no van acabar d’encaixar en «Hallelujah» —bellament interpretada, tot i això— o «Moulin Rouge»; l’ambiciós arranjament de «Stand by me» també va ser, potser, un bri massa exigent amb la coral.

A partir d’ací, però, tot el que es pot dir del cor de Ferrando és bo. En «Mareta», «Paraules d’amor» (un altre arranjament notable per a cor del clàssic de Serrat) o l’emotiva «Amaté adea», del ja habitual Karl Jenkins, els cantants van presentar el resultat, gens decebedor, de molts assajos i moltes ganes, i les veus van sonar naturals i segures. Cal destacar una impecable i animada «Jericho», en què pianista i cor van estar brillants, i molt especialment, el popurri d’Els miserables, en el qual Lucía Candela va oferir un sol molt sincer i un delicat tancament que es va imposar a l’aplaudiment en fals d’un públic entusiasmat.

El director no va voler marxar sense oferir com a bis la coneguda «Wimoweh» (The lion sleeps tonight), que va millorar lleugerament amb l’acompanyament del piano, i que la platea va rebre amb alegria. Es tancava així un concert breu però de qualitat notable, potser el millor de la coral aquest curs; serà, segur, una bona notícia que no siga l’últim.

Coral de la UA, Paraninfo 2016 3
Coral de la UA, Paraninfo 2016