Música i Biodiversitat. Concert de Manuel Obregón pel Dia Mundial del Medi ambient

Cartel concierto Simbiosis Manuel ObregónAlacant, 31 de maig de 2016

El dimecres 1 de juny se celebra el Dia Mundial del Medi Ambient i per a commemorar-ho, la Seu Ciutat d’Alacant (Ramón y Cajal, 4) oferirà un espectacle musical, a les 20 hores, titulat “Simbiosis”, a càrrec del pianista Manuel Obregón.

Manuel Obregón és un músic, compositor i productor de Costa Rica que ha concentrat la seua tasca creativa en la música centreamericana i la relació que té amb la naturalesa i el medi ambient. Obregón, va ser ministre de Cultura i Joventut de Costa Rica des del 2010 al 2014.

L’espectacle “Simbiosis” uneix la projecció d’imatges de la naturalesa acompanyades per música de piano.

Simbiosi, de Manuel Obregón

L’activitat està coordinada pel professor de la UA Eduardo Galant, també director del Museu de la Biodiversitat d’Ibi.

Manuel Obregón

Músic, compositor i productor, Manuel Obregón, va nàixer a San José l’any 1961. Va ser ministre de Cultura i Joventut de Costa Rica durant el període 2010 – 2014.

És autor de més de 20 discos com a solista i d’altres com a músic convidat i productor. Ha concentrat la seua tasca creativa durant els últims 10 anys en la música centreamericana i la relació d’aquesta amb el medi ambient natural.

A l’octubre del 2000 va rebre el premi de la crítica musical en New Orleans al millor concert d’any. L’afany d’experimentar ha portat Manuel Obregón pels camins del teatre, el cinema i la dansa però, sens dubte, el jazz ha sigut la base de les seues idees musicals i el millor vehicle per a connectar-se amb la naturalesa i amb els músics tradicionals. Obregón ha aconseguit una síntesi entre formació acadèmica, tradició i experimentació. Una evolució que pot rastrejar-se en els discos que ha gravat com a solista i en els diferents grups musicals que ha format: Afro cosmos, Cahuita, el Cuarteto Esporádico de Jazz, Gospel Caribe, la Orquesta de la Papaya i el grup Malpaís, entre d’altres.