Exposició "Recorde d'una esperança. La segona república a Alacant (1931-1936)"

Alacant, 11 de juliol de 2016

Del 15 al 31 de juliol de 2016 en el Forn Cultural. Plaza Francisco López Pina, s/n. Petrer. Horari d'obertura al públic: dijous a dissabte, de 19.00 a 21.00 hores i diumenges, de 18.00 a 20.30 hores. Inauguració: 15 de juliol a les 19.00 hores. Cartell. Notícia relacionada: La Seu Universitària de Petrer inaugura un cicle de tres exposicions sobre La Segona República a Alacant, 1931-1939

El bastó de comandament i la Legió d’Honor de l’alcalde republicà Lorenzo Carbonell; cartells de futbol, d’un espectacle comicotaurí, d’una obra teatral a Alcoi, d’una pel·lícula sonora a Banyeres, de les eleccions republicanes del 12 d’abril; llibrets de paper de fumar, una Constitució de 1931, baralles infantils, una petaca republicana, i una placa de la Escola Republicana són algunes de les peces que componen l'exposició Recorde d'una esperança. La Segona República a Alacant (1931-1936).

Nascuda amb motiu de la commemoració dels 80 anys de la Segona República, aprofundeix en temes com la proclamació de la República, el context internacional, els sindicats, els problemes socials, conflictes religiosos, canvis en l'ensenyament i el paper de les dones durant aquest període ja que van aconseguir la ciutadania plena després d'aconseguir el dret al sufragi.

Amb ella es pretén recuperar la memòria d'un període de la història a Alacant ple de tensions, conflictes i esperances. Possiblement no hi ha hagut una altra etapa en la història d'Espanya en què tants alacantins ocuparen alts càrrecs administratius d'estat.

L'exposició ha sigut comisariada pel doctor en Història Francisco Moreno, la professora d’Història Contemporània de la UA Mónica Moreno i el doctor en història i professor de l’IES Figueras Pacheco d’Alacant Juan Martínez Leal.