Finalitzen les residències formatives Plus al MUA

Alacant, 25 de juliol de 2016

Cinc artistes han desenvolupat els seus projectes artístics al MUA. Aquests treballs formaran una mostra col·lectiva que s’exposarà al setembre.

residències_formatives
residències_formatives2
residències_formatives3
residències_formatives4
residències_formatives5
residències_formatives6

Des d'11 al 22 de juliol, cinc artistes han participat al MUA en II Programa de residències formatives Plus. Una comissió d’experts i tècnics d’art del MUA va seleccionar Pilar García Huidobro, Agus Bres, Gloria Marco, Verónica Velaz i Clara Sánchez, tots professionals en actiu, entre les propostes presentades a la convocatòria.

Les residències es complementen amb una formació a través de trobades de diferents agents culturals amb els artistes, per a potenciar la professionalització i la projecció dels creadors. Javier Castro, gestor cultural; José Gallego, artista; Ángel Masip, artista i vicepresident d’AVVAC i Leónidas Spinelli, director de PhotoAlicante, han participat en aquestes trobades, sota la coordinació del tècnic del MUA, Bernabé Gómez.

Durant dues setmanes els artistes han treballat intensament en la producció del seu projecte en les instal·lacions del MUA, amb la col·laboració dels agents culturals externs. Els projectes elaborats formaran una mostra col·lectiva que s’exposarà en el MUA al setembre de 2016.

El programa de residències formatives de creació i investigació en art contemporani PLUS, és una iniciativa de la UA i la Fundació General d’aquesta i té com a objectiu fomentar la creació, augmentar la formació i promoure la investigació en art contemporani. Cada artista seleccionat ha rebut una borsa de 300€ per a la producció del seu projecte. A més es va oferir una borsa d’allotjament i mitja pensió de 750 € per a un sol artista no resident en el context local.