Història i Humanitats en els Cursos d'Estiu de la UA

Alacant, 20 de juliol de 2016

Les matèries d'Història i Humanitats tenen presència en dos interessants Cursos d'Estiu Rafael Altamira de la Universitat d'Alacant amb els programes docents de "Desde la cenizas de Auschwitz: experiencia totalitaria y retos para el futuro" i "Les fonts orals en la recerca històrica", que tindran lloc en la Seu Universitària de Petrer i en el campus de la UA, tots dos a partir del dia 25 de juliol.

Més informació i matrícula, ací.

Cursos Estiu 2016 bàner
PROGRAMES

Desde la cenizas de Auschwitz: experiencia totalitaria y retos para el futuro

Aquest curs s'interroga pel lloc que ocupa Auschwitz dins la nostra cultura contemporània, vist com un esdeveniment, com un indret de memòria i com un paradigma de la barbàrie al s. XX. Des d'un enfocament pluridisciplinar, estudia el sistema que el va fer possible i la cultura en la qual va romandre enclavat i, des de la veu dels testimonis que patiren l'experiència del lager, acull Auschwitz com un punt negatiu a partir del qual s'hi construeix una nova ètica des de la pedagogia i la memòria de les víctimes.
Direcció:: Pedro Payá López
Crèdits: 20 hores / 2 crèdits LRU / ECTS
Data: del 25 al 27 de juliol de 2016
Preu: estudiants, aturats: 50€. General: 75€. Professorat inscrit en CEFIRE gratuït.
Lloc: Forn Cultural. Plaza de Francisco López Pina s/n. 03610 Petrer

Els fonts orals en la recerca històrica

El curs mostra el paper de la Història Oral en el discurs històric i explica la metodologia de treball amb fonts orals, amb el complement de la part pràctica a la qual dedicarem tres tallers de dues hores. Aquesta forma de mirar el passat proporciona una visió més democràtica a la Història amb una mirada multidisciplinària, motiu pel qual el professorat que impartirà el curs està format per historiadors, antropòlegs i etnoarqueòlegs. Curs en valencià i castellà.
Direcció: José Miguel Santacreu Soler
Crèdits: 30 hores / 3 crèdits LRU / ECTS