Ana Bensadón fa una conferència sobre el llegat sefardita a Oriola

Alacant, 19 de setembre de 2016

La cuinera i capdavantera de la cuina i cultura sefardita, Ana Bensadón, impartirà la conferència: ““El legado sefardí. Tradiciones culturales sefardíes y su gastronomía”. La jornada, organitzada per la Càtedra Arquebisbe Loazes de la UA, serà el pròxim dimarts 20 de setembre, a les 20 hores, en el Museu Diocesà d’Art Sacre d’Oriola.

Ana Bensadón (Tànger, el Marroc, 1943) és una de les figures més respectades i volgudes en l’àmbit de la gastronomia sefardita. Amb una experiència culinària dilatadíssima, en la seua obra conviuen el respecte a l’elaboració tradicional de receptes antiquíssimes amb una sofisticada i exquisida presentació. Obra que, a més transcendeix el fet purament gastronòmic, a causa de la filosofia que inspira i impulsa a preservar la tradició i el llegat cultural sefardita, i que fa d’Ana no solament una extraordinària cuinera, sinó també una erudita recopiladora, guardiana i transmissora d’una herència cultural molt més àmplia. A través de les seues receptes, recopilades entre familiars i amics, en comunitats sefardites de tots els racons del món, Ana recull i preserva històries, sabors, olors i costums que són part essencial de la cultura i el llegat de la comunitat sefardita.

Conferència_AnaBensadon