Cinema en Versió Original en Seu Sant Ferran

Alacant, 6 de setembre de 2016

L'avventuraL'Aula de Cinema de la UA ha preparat tres nous cicles de pel·lícules per a aquest primer quadrimestre del 16/17 a la Seu Ciutat d'Alacant (edifici carrer de Sant Ferran, 40). El primer bloc comença el 4 d'octubre, i porta per títol El cinema és una illa. Completen la programació els cicles Fritz Lang contra el nazisme (novembre) i Ida Lupino, única a Hollywood (desembre).

L'objectiu d'aquesta programació, ja tradicional a la nostra Universitat, és aprofundir en els secrets del setè art a través del visionat de les pel·lícules escollides, amb una presentació prèvia a càrrec d'experts (crítics alacantins o professors de la UA) i un debat posterior. La projecció de les pel·lícules en versió original ajuda també a l'aprenentatge d'idiomes.

L'assistència és lliure fins a completar la capacitat de la sala. Per als alumnes interessats en certificat és obligatòria la matrícula prèvia en el taller cultural en el qual s'inscriu aquesta programació, així com l'assistència a vuit de les deu pel·lícules. Per a aquests últims, la participació en els debats serà tinguda en compte, i hauran de lliurar una opinió personal sobre vuit de les pel·lícules projectades que serà avaluada pels coordinadors Israel Gil i Raúl García.

Com és habitual, les sessions seran els dimarts a les 19.30 hores.

PROGRAMACIÓ
OCTUBRE: El cinema és una illa

Algunes obres mestres de la història del cinema s'han desenvolupat en illes. Els seus directors, en la majoria dels casos, han volgut transmetre als espectadors la sensació d'incomunicació dels personatges.

Deu negritos Stromboli, terra de Déu L'aventura El senyor de les mosques

NOVEMBRE: Fritz Lang contra el nazisme

Explica la llegenda que Fritz Lang va deixar Alemanya per a no haver de fer les pel·lícules que Goebbels li dictava. En la seua etapa americana es va ocupar intensament del nazisme...

L'home atrapat Els botxins també moren El ministeri de la por Clandestí i cavaller

DESEMBRE: Ida Lupino, única a Hollywood

Quan a Hollywood imaginar una dona darrere de les càmeres era per a molts poc menys que un disbarat, Ida Lupino va dirigir dues obres mestres que no et pots perdre.

L'autoestopista El bígamo

Més tallers culturals de cinema: Cinema en versió original a la Mediateca de la UA i El llenguatge cinematogràfic segons els grans mestres

Altres tallers culturals: seguir aquest enllaç