• Concerts, teatre, gymkana cultural, photoca.. en els actes de benvinguda a la UA 2016-17

Concerts, teatre, gymkana cultural, photocall i stands informatius en els actes de benvinguda a la UA 2016-17

Alacant, 15 de setembre de 2016

Pensant en els sis mil nous alumnes que s'han matriculat en el curs 2016-2017, però també en la resta de la comunitat, la Universitat d'Alacant ha organitzat diversos actes de benvinguda que començaran el 27 de setembre i culminaran el dissabte 1 d'octubre amb el tradicional Concert de Benvinguda , que enguany recupera la plaça de Bous d'Alacant i en el qual se citaran tres grans grups del panorama independent nacional: Lori Meyers , Miss Caffeina i Anni B Sweet .

Del 27 al 29 de setembre, als baixos de la Biblioteca General tindrà lloc la Fira de Benvinguda amb estands dels principals serveis i recursos de la Universitat d'Alacant, com també un complet programa d'activitats culturals, demostracions esportives i jornades de portes obertes que ajuden els nouvinguts a conèixer la Universitat i a integrar-s'hi.

Per la seua banda, el Museu de la Universitat d'Alacant també ofereix una jornada de participació i cultura el dijous 29. Sota el lema  #MammaMUA se celebrarà un photocall , una gimcana cultural i el concert de rap del grup emergent UA Artesanos ".

DetalleM a continuació les activitats culturals que formen part de la programació, i que han sigut promogudes des del Vicerectorat de Cultura, Esport i Llengües:

Programa pdf

Estand de cultura i llengües a la Fira de Benvinguda

Dimarts 27, dimecres 28 i dijous 29

A l' estand de cultura y de llengües de la Fira de Benvinguda, personal del nostre vicerectorat t'informarà del programa d'espectacles d'arts escèniques ACUA , que arranca en breu, i de les opcions de participació en les diferents formacions musicals, teatrals i de dansa de la Universitat; en les Aules Culturals (teatre, música i cinema); en el Voluntariat Cultural i Lingüístic, i en els cursos i tallers, entre altres. La nostra revista cultural VEU i les seues xarxes socials, punt d'informació cultural referent en la UA, també hi serà present.

Així mateix, el dimecres 28 , al costat del nostre estand, a les porxades de la biblioteca es faran demostracions dels grups de teatre i dansa de la UA :

• 11.00 hores, fragment de 15 minuts de La marea , Aula de Teatre de la Universitat d'Alacant, dirigida per Iván Jiménez
  • 12.00 hores, fragment de 15 minuts de Lapso , Aula de Dansa de la Universitat d'Alacant, dirigida per Inmaculada Manresa
  • 13.00 hores, fragment de 15 minuts d' Electra , Aula de Teatre de la Universitat d'Alacant, dirigida per Ricardo Arqueros

Veure imatges de les presentacions

La Biblioteca General també tindrà el seu estand amb activitats, sorteigs, punts de lectura...

Visita'ns!

#MammaMUA. Activitats culturals en el MUA

Dijous 29 de setembre . Pati del Museu de la Universitat d'Alacant MUA . Programa d'activitats:

• 11.00 h. Obertura del Photocall , amb el lema #MammaMUA, per a tota la comunitat universitària.
  • D'11.30 h a 13.00 h. Gimcana cultural per als estudiants de la UA, consistent en deu proves sobre la programació cultural de la Universitat d'Alacant. Conèixer la cultura de la universitat té premi, i per això lliurarem dues càmeres de vídeo esportives. Una càmera per a la primera persona que trobe totes les respostes, i una altra  que se sortejara entre tots els participants que hagen respost correctament. La gimcana serà presencial. I els participants hauran d'usar twitter i facebook per a participar en les proves. Consulta les bases .
  • 13.00 hores. Concert d' Artesanos , grup emergent de rap de la UA. Amfiteatre del MUA. Entrada lliure, limitada a la capacitat de l'espai.

Artesanos és un grup de rap alacantí format en 2009 per Kroma, Argos, Yaike i DJ Lex. La seua primera maqueta El G remio , llançat el 2011, els va permetre donar concerts per diverses sales i locals de la província. Després d'això, Argos abandona el grup i Artesanos es posa a treballar en el que seria la seua referència següent ( De vuelta y media , 2013) en la qual van col·laborar artistes de la talla d'Arkano, Tron Dosh, Santiuve, Rap'N'Roll, El Chico Erre, Erre Violet i Argos, i diversos productors alacantins (Rap'N'Roll, Neim, JotaD i Tron Dosh) . Aquesta maqueta els va servir per a fer més concerts, entre els quals la presentació del treball en Les Cigarreras ( Caja negra ) el 24 de maig de 2014.

Actualment, Artesanos treballa en projectes tant independents com del mateix grup, a més de preparar el nou treball que eixirà al final de 2016.

Les influències d'Artesanos són tan àmplies com la quantitat de música que escolten els seus integrants: des de les referències més directes del rap alacantí i hispà en general, fins a rap d'altres països com França, Estats Units o Alemanya, i música d'altres estils com electrònica, de cantautor, jazz, reggae o heavy.

Respecte de l'estil d'Artesanos podríem dir que és una barreja de totes les referències anteriors amb un marcat estil hiphop a cavall entre el rap amb missatge i el rap més lleuger i popular.

Canals: Facebook , Youtube , Soundcloud , Bandcamp

Presentación de los equipos federados de la UA

Divendres 30 de setembre , a les 12:30 hores, el Servei d'Esports de la Universitat presenta als seus equips federats per al curs acadèmic 20016/2017 (uns 250 esportistes). Serà en l'Amfiteatre del MUA.

Concert de Benvinguda

El dissabte 1 d'octubre tindrà lloc el tradicional Concert de Benvinguda a la Universitat d'Alacant, que enguany ofereix un cartell de luxe format per Lori Meyers , Miss Caffeina i Anni B Sweet . Tres grans noms del pop independent nacional per a una gran celebració. (Plaça de Bous d'Alacant, 20.00 hores. Més informació i venda d'entrades )

Coneix la resta d'activitats de Benvinguda en http://web.ua.es/va/bienvenida-a-la-ua