"Món i Formes del Flamenc" ret homenatge a Miguel Hernández en la seua nova edició

Flamenco_MiguelHernandez

Alacant. Dimarts, 17 d’octubre de 2017

El dimarts 17 d’octubre a les 20:15 hores, comença una nova edició de “Món i Formes del Flamenc. La memòria que ens uneix” a la Seu Ciutat d’Alacant (C/ Ramón y Cajal, 4), un cicle de sis conferències flamenques dedicades al desaparegut professor Bernícola, impulsor d’aquesta iniciativa.

“Món i Formes del Flamenc” pretén oferir una aproximació al coneixement del flamenc, de l’origen, la història, les formes, el desenvolupament i els continguts dels quals es nodreix i representa aquest, a través de les variants del cante i les lletres, el ball i la guitarra. El cicle, dirigit per Josefina Samper, està patrocinat per la Fundació Cajamar CV.

Enguany, els organitzadors han volgut retre homenatge al poeta i dramaturg oriolà Miguel Hernández, en el 75 aniversari de la defunció d’aquest. La jornada inaugural de demà “Manuel Genera con Miguel Hernández”, comptarà amb el cantaor Manuel Gerena, acompanyat per Juan I. González a la guitarra i amb la col·laboració de l’hernandià Joan Pamíes.

Dimarts 17 octubre de 2017 a les 20:15 hores

“MANUEL GERENA CON MIGUEL HERNÁNDEZ”. Manuel Gerena, cantaor, i Juan I. González, tocaor. Amb la col·laboració de l’hernandià Joan Pamíes.

Dimarts 24 octubre de 2017 a les 20:15 hores

“EL CANTE Y LA POESÍA DE MIGUEL HERNÁNDEZ: UN RECORRIDO POR SU HISTORIA”. Penya Flamenca d’Alacant Pedro Bacán, participa Juan Ramón Torregrosa, poeta i estudiós del “Grande de Orihuela”, i col·laboren Vanessa Teba, cantaora, i Valentín Rosa, tocaor.

Dijous 2 novembre de 2017 a les 20:15 hores

“EL MUNDO DE ENRIQUE MORENTE Y LAS LETRAS DE MIGUEL HERNÁNDEZ”. José Luis Ortiz Nuevo, poeta, investigador, escriptor i amic, col·laborador d’Enrique Morente. Fundador i director durant anys de “Las bienales de flamenco de Sevilla y Málaga”, ha sigut nomenat novament per a la pròxima de Sevilla.

Dimarts 7 novembre de 2017 a les 20:15 hores

“TEORÍA Y PRÁCTICA DEL FLAMENCO”. Curro Piñana, cantaor i doctor en Música per la UMM i professor de Cante en el Conservatori Superior de Música de Múrcia (CSMM).

Dimarts 14 novembre de 2017 a les 20:15 hores

“LOS GRANDES POETAS Y LA EXPRESIÓN DEL FLAMENCO”. Curro Piñana, cantaor i doctor en Música per la UMM i professor de Cante en el CSMM i Francisco González Tornero, professor de guitarra del CSMM.

Dimarts 21 novembre de 2017 a les 20:15 hores

“FLAMENCO: EXPERIENCIAS TEATRALES”. Projecció de l’obra de Carmen Linares Oasis abierto. Homenatge a Miguel Hernández. Presenta Josefina Samper, coordinadora del cicle.

VEU Revista Cultural de la Universitat d'Alacant

Edif. Germà Bernàcer