2a Plaça del Llibre d'Alacant

Alacant, 17 de novembre de 2017
Per Marc Santonja

Del 24 al 26 de novembre, i per segon any consecutiu, Alacant celebra "La Plaça del Llibre", un esdeveniment on la literatura valenciana és la protagonista. Durant tres dies es desenvoluparà un extens programa d'activitats en la Plaça del Port d'Alacant, amb actuacions, espectacles, trobades, tallers infantils, presentacions de llibres, etc.

Horari:
Divendres 24 i dissabte 25, de 10.00 h a 22.00 h.
Domigo 26, de 10.00 h a 14.00 h.

El certamen donarà començament el divendres 24 de novembre a les 10:30 amb una actuació de Papallona Teatre, encara que el dimarts 21 i el dijous 23 es realitzaran activitats prèvies («Conversa amb escriptors i escriptores del sud» i «Trobada amb l'Il·lustrador i historetista Toni Cap» respectivament). A més, el dilluns 21 de novembre, a les 11.00 hores, es realitza la presentació oficial en l'Ajuntament d'Alacant, amb un acte Institucional del Dia de les Lletres Valencianes, Ambaixada de la Lectura amb l'escriptora Anna Moner i cuentacuentos a càrrec de Ximo Caturla.

Veure el programa complet

www.placadelllibre.com

Participació de la Universitat d'Alacant

La UA, com a part de l'organització de "La Plaça del Llibre", desenvolupa una àmplia activitat, entre la qual et destaquem:

• Dijous 23, a les 19.00 hores, l'Aula de Còmic de la UA realitza una trobada amb el destacat autor de còmic i il·lustrador Toni Cabo (València, 1965) creador de les sèries Georgina i Bor, Moro i Puromoro per a Camacuc. Comença a publicar en 1986, quan estrena la sèrie Georgina en Camacuc.

Lloc: Aula de Còmic de la UA (Sant Fernando, 40). Seu Universitària Ciutat d'Alacant. Organitza: Aula de Còmic de la Universitat d'Alacant i Unitat per a l'Educació Multilingüe.

• Divendres 24, a les 12.00 hores, es realitzarà una "Conversa literària amb Maria Antònia Oliver", presentada pel vicerector de Cultura, Esport i Llengües, Carles Cortés i per Dari Escandell, director del Secretariat de Promoció esportiva, en un acte organitzat per l'Associació d'Escriptors en Llengua Catalana.

Lloc: Plaça del Port.

• El mateix divendres 24, en horari de matí, RàdioUA estarà present en "La Plaça del Llibre" realitzant diferents entrevistes en directe.

Lloc: Plaça del Port.

Durant les tres jornades, el Servei de Publicacions de la UA (Vicerectorat de Recerca i Transferència de Coneixement) tindrà un stand propi i participarà en diverses activitats, entre les quals es troben entrevistes a vuit autors de 15 llibres publicats per la UA:

A més, tal com destaca el director del Servei de Publicacions UA, Josep Forcadell "com a novetat estarà a la venda en el stand el llibre Conflicte Lingüístic Valencià, de Rafael L. Ninyoles i pròleg de Toni Mollà", també publicat per la UA. Rafael Lluís Ninyoles (València, 1943), un dels membres capdavanters d'aquella «minoria activa» de la València dels seixanta, que amb els anys ha desplegat una vigorosa obra d'un ampli camp de la sociologia. Ha publicat llibres de referència obligada i ha dirigit una gran quantitat de recerques professionals com a membre de l'Institut Valencià de Recerca Social. Amb l'objectiu de recuperar autors clàssics valencians o aquells que tracten temes referits a el País Valencià, la Biblioteca Germà Bernàcer d'Estudis Econòmics, Polítics i Socials incorpora ara dues obres de referència del sociòleg Rafael Ninyoles.

Així mateix, el lector trobarà en La Plaça altres publicacions com "Nou viatge pel País Valencià” de Nèstor Novell y Josep Sorribes; “Bolets del País Valencià”, de Antoni Belda, o “Certàmens d'Experiències Científiques”; una mostra de la diversitat de publicacions científiques o de divulgació publicades per la Universitat d'Alacant.

Google+: http://google.com/+Culturaenlaua