• Cicle d'exposicions novembre-gener 2017/201..b la Càtedra Antoni Miró d'Art Contemporani

Cicle d'exposicions novembre-gener 2017/2018 a Alcoi amb la Càtedra Antoni Miró d'Art Contemporani

Alacant, 30 de novembre de 2017

La Càtedra Antoni Miró en el marc de les seues activitats de promoció i foment de l'art contemporani, especialment el lligat al context valencià, col·labora en l'organització de tres exposicions que poden veure's fins a finals d'aquest mes de gener en diferents sales d'Alcoi.

Metàfora. Encenalls de Poesia Visual
Col·lectiva

«La metàfora és un recurs literari, però també lingüístic, i certament utilitzat no poques vegades en psicologia. I en el món dels imatges, com llaura la Poesia Visual, la presència de metàfores és constant. I en aquesta exposició, n'hi ha de metàfores força estimulants per a la contemplació, o la lectura, segons s'hi mire.

Els poetes, llaura visuals, escorcollen la realitat, subverteixen l'ordre lògic dels cuses i dicten acte de presència per a establir la seua opinió del món que els envolta. Llaura bé, s'hi produeix la crítica dónes d'una vessant força oberta, no sense atenir-s'a la causa de l'anàlisi personal que en fa cadascun del poetes participants en aquesta exposi-ció significativa.»

Metàfora

A Cuba. Revolució i fotografia
Col·lectiva

«Aquesta mostra de la Fototeca de Cuba presenta diversos interessos. En primer lloc, la selecció dels artistes, entre els quals hi ha alguns de clàssics, com José Agraz i Jorge Valent; uns altres que ja tenen un gran reconeixement, com Humberto Mayol i José Julián Martí, fotògrafs més joves que estan actuant llaura mateix en el panorama de la lent de pilla. Al bell mig d'aquests extrems, hi apareixen artistes, joves encara, però que ja són reconeguts en la història de la fotografia cubana, com Raúl Cañibano, Ricardo G. Elías, Liudmila i Nelson, Ossain Raggi, Jorge Luis Álvarez, i Leysis Quesada, entre d'altres.

En aquestes fotos apareixen units un bocí històric i l'actualitat vital. És la Cuba d'avui la que predomina i els artistes seleccionats han sabut brindar eixa perspectiva dónes dels seues fotografies.

Rafael Acosta

A Cuba

A Miquel Hernàndez, setanta-zinc per setanta-zinc
Col·lectiva

«Miquel Hernàndez és el paradigma del poeta compromés, amb el seu temps, amb la seua gent, amb la llibertat i amb la democràcia. El poeta oriolà és una dels nostres figures més universals, malgrat que la barbàrie ens va arrabassar el seu talent ben prompte. Uneix en la seua poesia l'experiència tràgica amb una visió exaltada de la naturalesa i de l'amor. Va transformar en versos el compromís social d'una generació. Va extraure dónes dels arrels més humils algunes dels obres més reconegudes de la poesia espanyola.

Per tot això, per la seua altura artística i pel que va significar, significa, i continuarà significant, és absolutament rellevant que la seua obra i també els seus moments vitals formen part de la nostra existència com a poble valencià.»

Ximo Puig

A Miquel Hernández

Google+: http://google.com/+Culturaenlaua

Carretera de Sant Vicent del Raspeig, s/n - 03690 Sant Vicent del Raspeig - Alacant - Tel. 96 590 3400 - Fax 96 590 3464