Col·loqui "Margo Glantz: narradora heterodoxa, assagista dissident"

Alacant, 19 d'octubre de 2017

Durant els dies 6 i 7 de novembre, el Centre d'Estudis Literaris Iberoamericans Mario Benedetti CeMaB acull el col·loqui "Margo Glantz: narradora heterodoxa, assagista dissident" dedicat a l'escriptora, investigadora i acadèmica Margo Glantz (Ciutat de Mèxic, 1930), una de les màximes figures de la cultura mexicana i una escriptora premiada en molt diverses latituds.

La trobada, organitzat pel CEMAB i el Departament de Filologia Espanyola, Lingüística General i Teoria de la Literatura de la UA, té per objectiu aprofundir en una dels principals vessants de l'obra de Glantz, la de l'escriptura de ficció, per a inserir-la en el context de la narrativa mexicana i llatinoamericana dels segles XX i XXI, i per a analitzar-la a partir d'alguns aspectes claus de la mateixa com l'autobiografia, la memòria, el polític, l'erotisme, la fragmentació o els gèneres fronterers.

Reconegut amb 10 hores ICE.

INSCRIPCIÓ: Es pot realitzar fins al 3 de novembre a través del següent FORMULARI. L'assistència serà lliure fins a completar aforament.

Dirigit per la catedràtica de Literatura hispanoamericana Carmen Alemany i per la professora de la mateixa àrea, Beatriz Aracil.

A més, l'escritore serà nomenada Doctora Honoris causa per la Universitat d'Alacant el 8 de novembre. L'acte tindrà lloc en el Saló d'actes de la Seu Universitària Ciutat d'Alacant (Sant Fernando, 40), a les 12:00 h. (aforo complet)

Cartell

Coneix la resta de la programació del Centre d'Estudis Literaris Iberoamericans Mario Benedetti CeMaB per a aquesta primera meitat del curs 2017-2018: