• La Universitat d'Alacant dedica el mes de n..e a la lluita contra la violència de gènere

La Universitat d'Alacant dedica el mes de novembre a la lluita contra la violència de gènere

Alacant, 17 de novembre de 2017

El dia 24 es realitzaran els actes institucionals del Dia Mundial contra la Violència de Gènere

UA_25N

La Universitat d'Alacant ha dedicat una extensa programació al Dia Mundial contra la Violència de Gènere que se celebra el 25 de novembre. A través del vicerectorat de Responsabilitat Social, Inclusió i Igualtat i la Unitat d'Igualtat, que dirigeix María José Rodríguez, amb la col·laboració d'altres vicerectorats, la institució acadèmica ha dedicat tot el mes de novembre a aquesta causa amb diferents activitats programades en diferents disciplines que tindran el seu punt àlgid el pròxim 24 de novembre, quan es realitzaran els actes institucionals del 25N.

La Universitat d’Alacant ha dedicat una extensa programació al Dia Mundial contra la Violència de Gènere que té lloc el 25 de novembre. A través del vicerectorat de Responsabilitat Social, Inclusió i Igualtat i la Unitat d’Igualtat, que dirigeix María José Rodríguez, amb la col·laboració d'altres vicerectorats, la institució acadèmica ha dedicat tot el mes de novembre a aquesta causa amb diferents activitats programades en diferents disciplines que tindran el punt àlgid el pròxim 24 de novembre, quan es faran els actes institucionals del 25N.

La sala multimèdia de l’edifici de rectorat acollirà, a partir de les 12 del migdia, la commemoració del Dia Mundial contra la Violència de Gènere en la qual es projectaran l’espot de la campanya de sensibilització “N1+” i es farà un minut de silenci per les dones víctimes de la violència de gènere. En aquest mateix acte, també es lliuraran els premis dels concursos “Tuits contra la violència de gènere” i el “Solucions tecnològiques al repte social de la violència de gènere”.

La vicerectora de Responsabilitat Social, Inclusió i Igualtat, María José Rodríguez, ha assegurat que “és una obligació de la Universitat treballar amb totes les eines al seu abast per a la millora de la societat i el compromís en la lluita contra una xacra com és la violència de gènere és una cosa que ens prenem molt seriosament”. En aquest sentit ha assegurat que “el nostre compromís no es limita al 25N o al mes de novembre, sinó que és transversal en tota l’activitat de la Universitat” i ha destacat “la col·laboració que enguany fem per a recaptar fons destinats a fills i filles de dones assassinades per la violència de gènere, dependents econòmicament i en situació de necessitat” a través del Fons Beques Fiscal Soledad Carlo Prieto mitjançant activitats esportives –Aquapaddle, PaddleSurf i Kangoo Jump– que es faran el pròxim 22 de novembre a la piscina de la UA i a la Biblioteca General.

Entre les diferents activitats programades al llarg d’aquest mes, destaquen el cicle de cinema romanès ‘La dona en el cinema romanés postcomunista’, que es projecta en l’edifici de Sant Ferran, 40 de la Seu Ciutat d’Alacant o la pel·lícula “Mientras duermes”, en la mediateca de la UA en la Biblioteca General el pròxim dia 22 en dues sessions, als 12 i a les 17 hores.

Al llarg de tota la setmana del 20 al 24 de novembre, els diferents mostradors d’atenció al públic de la Biblioteca General es repartiran targetes amb “Lectures que consciencien contra la violència de gènere” i des del passat 31 d’octubre i fins al dia 28 d’aquest mes es fa el curs “Teories feministes contemporànies”, organitzat per l’Institut Universitari d'Investigació d’Estudis de Gènere.

La Facultat de Ciències de la Salut també participa de les activitats organitzades amb motiu del 25N amb la conferència “Formación en violencia de género en los grados de Enfermería en España”, el pròxim 22 a les 12 hores a la sala de graus de la Facultat de Ciències de la Salut a càrrec d’Amaia Maquibar, professora d’Infermeria de la Universitat del País Basc. Estudiant de doctorat en Epidemiologia i Salut Global de la Universitat d’Umea (Suècia).

Encara el dia 22, a les 20 hores, el paranimf acollirà el recital de poesia i música “El amor es chulo: Rompiendo mitos del amor romántico”, un recital de poesia i música que reivindica la caiguda del mite del "Amor Romàntic" per a combatre la violència de gènere.

El dia 23, la Biblioteca de la Facultat de Ciències Econòmiques acull la “VIII Mostra bibliogràfica amb motiu del ‘Dia mundial contra la violència de gènere’”, que es podrà visitar fins al 15 de desembre. I el 24 començarà el curs “Feminisme i còmic”, a l’Aula del Còmic de la UA.

El 30 de novembre la conferència d’Israel Gil "La violencia de género en el cine" a l’Aula de Cultura de Monòver, servirà per a concloure l’àmplia agenda amb motiu del Dia Mundial contra la Violència de Gènere que la Universitat d’Alacant ha programat al llarg de tot el mes de novembre.

Finalment, i fins al 15 de desembre, segueix oberta la convocatòria d'arts visuals mulier mulieres del MUA, que per doceavo any segueix proposant una reflexió plural i compromesa amb la construcció de nous imaginaris femenins a través de l'art.