Cicle de Nadal i concert Solidari de Nadal de l'OFUA a benefici de Càritas

Alacant, 7 de novembre de 2017

Concert Solidari de Nadal de l'OFUA a benefici de Càritas

La Universitat d'Alacant presenta la sisena edició del Concert de Nadal Rotary-UA, que interpretarà l’Orquestra Filharmònica de la UA (OFUA) sota la direcció del director artístic alemany, Tobias Gossmann. Igual que les passades edicions, el concert serà a benefici de Càritas i tindrà lloc el 15 de desembre, a l’Auditori de la Diputació d’Alacant, ADDA, a les 20 hores

Amb la direcció, en aquesta ocasió, de Tobias Gossmann, l’OFUA inicia una nova etapa amb l’alternança de diferents directors convidats que coordinaran la formació musical en cada cicle de concerts. D’aquesta manera, la Universitat d’Alacant dóna continuïtat a l’excel·lent labor del responsable de la direcció artística i musical fins avui, Mihnea Ignat, i potencia de manera clara la formació dels joves intèrprets procedents dels conservatoris d’Alacant i de la mateixa Universitat d’Alacant.

Les entrades/donatiu per al concert que l’OFUA farà a l’ADDA el 15 de desembre tenen un preu de 15 euros i ja es poden adquirir en http://www.instanticket.es (també s’ha habilitat Fila 0), en qualsevol dels dos clubs rotaris i una hora abans en la taquilla del mateix auditori.

OFUA EN L'ADDA

Cicle de Concerts de Nadal

A més del concert de l'ADDA, la I Trobada de Nadal 20174 de la OFUA inclou altres tres actuacions, d'assistència lliure, que se celebraran en el mes de desembre, formant la següent programació:

• Dimecres, 13 de desembre 2017
    Lloc: Teatre Circ, Albacete
    Horari: 21:00 hores

• Dijous, 14 de desembre 2017
    Lloc: Casa de Cultura, Alfáz del Pi
    Hora: 20:00 hores

• Divendres, 15 de desembre 2017
    Lloc: Auditori de la Diputació d'Alacant
    Hora: 20:00 hores
    Venda d'entrades:  Preu: 15 euros. Concert benèfic a favor de Càrites.
    Venda d'entrades en Instanticket , (telèfon 902 444 300, instanticket.es) habilitada Fila 0, Rotary Club Alacant i Rotari Club Alacant Port, Libería Compàs i una hora abans en la taquilla de l'Adda.

CARITAS ORIHUELA ALICANTE  rotary club  addadipu

• Dissabte, 16 de desembre 2017
    Lloc: Centre Comercial Gran Via, Alacant
    Hora: 12:00 hores

Programa:

George Bizet
- L'Arlesienne Suite No.1
Edvard Grieg
- Peer Gynt Suite No.1
Pausa (15 minuts)
Johannes Brahms
- Danses Hongareses

Johann Strauss
- Marxa Egípcia (Ägyptischer Marsch)
Josef Strauss
- Festa del foc, Polka (Feuerfest)
Johann Strauss
- Marxa Russa, Fantasia (Russische Marschfantasie)
- El Danubio Blau, Vals (An der schönen, blauen Donau)

Tobias Gossmann

Tobias Gossmannva nàixer a Siegen (Alemanya). Va cursar els estudis professionals a la University of Music and Performing Arts de Viena, on va estudiar violí, piano i direcció orquestral. Aquesta prestigiosa institució li va concedir el diploma artístic amb els més alts honors.

La seua carrera professional va començar com a líder i concertino de l’orquestra de cambra vienesa “Maurice Ravel Ensemble”. Més tard va ocupar la plaça de concertino associat en l’Orquestra Simfònica del Gran Teatre del Liceu de Barcelona durant més de deu anys. Gossmann, ha treballat amb primeres figures mundials, com Ricardo Muti, Lorin Maazel, Zubin Mehta, Bernhard Haitink, Sir Neville Marriner, Gianandrea Noseda, Peter Schneider, Plácido Domingo, Luciano Pavarotti, Josep Carreras, Alfredo Kraus, Montserrat Caballé, Agnes Baltsa, i Edita Gruberova, tant en concerts com en enregistraments.

A partir de l’any 1999 decideix dedicar-se fonamentalment a la direcció orquestral, i va fer la seua presentació oficial amb l’Orquestra de Cambra d’Andorra amb l’estrena del ballet Terra Baixa del compositor català Albert Guinovart.

Al Japó ha dirigit la Super World Orchestra, amb la qual ha recorregut, entre el 2001 i el 2007, la majoria de ciutats i sales del país, i ha participat en enregistraments i produccions televisives per a l’“International Music Festival Tòquio". El 2009 i el 2013 ha tornat al Japó amb l’Orquestra Simfònica Camerata XXI i l’any 2017 amb l’Orchestra Internazionale d’Itàlia.

Entre el 2003 i el 2016 ha sigut director musical i director principal de l’Orquestra Simfònica Camerata XXI a Tarragona.

Roda de premsa de presentació

La roda de premsa de presentació dels concerts de Nadal de l'OFUA s'ha celebrat el dilluns 6 de novembre de 2017, i ha tingut l’assistència dels patrocinadors anuals de l’OFUA, entre els quals es trobaven, Carmen Robles, presidenta d’honor de la Fundació Manuel Peláez i la directora d’aquesta, Concha Aldave, Martín Sanz, responsable de Comunicació d’Hidraqua, i Ezequiel Moltó, responsable de Comunicació i Relacions Institucionals de Vectalia. A la trobada també van assistir, els gerents del Centre Comercial Gran Via, Purificació Verdejo i Javier Montejano, i per part de la Universitat, Lucía Gomis, directora de la Fundació General de la UA.

Concert_Nadal2017

Cartell_OFUA_Nadal2017Alacant, 6 de novembre de 2017

Tobias Gossmann

Durant l’acte, també s’ha anunciat el tradicional cicle de Concerts de Nadal a càrrec de l’Orquestra Filharmònica de la UA, un programa que inclou tres concerts, d’assistència lliure, que es faran al mes de desembre, i que tindran lloc el dimecres 13, a les 20:00 hores, al Teatro Circo d’Albacete, el dijous 14 a la Casa de Cultura de l’Alfàs del Pi; a les 20:00 hores i el dissabte 16, a les 12:00 hores, al Centre Comercial Gran Via.