Comença la fase local de la Lliga de Debat per a Secundària i Batxillerat a la UA

Alacant, 8 de febrer de 2017

A la Lliga de Debat, diversos equips d’estudiants dels territoris de parla catalana s’enfronten dialècticament sobre un tema polèmic i d’actualitat. Aquest any, 14 equips de Secundària i Batxillerat competiran a la UA els dies 9 i 10 de febrer amb el tema: Tenen drets els animals?

La Universitat d'Alacant, juntament amb les universitats membres de la Xarxa Vives d'Universitatsdels territoris de parla catalana, organitza la Lliga de Debat per a Secundària i Batxillerat, en la qual participaran equips integrats per estudiants entre 15 i 18 anys, de 4t d’ESO, Batxillerat i cicles formatius.

La primera fase de la competició, la fase local, es disputa entre els equips dels centres inscrits a una mateixa universitat. Així, la Universitat d’Alacant acull la seua fase local els dies 9 i 10 de febrer de 9:30 a 14:30 hores a la Seu d’Alacant (Ramón y Cajal, 4), i tindrà la participació de 14 equips de centres de les comarques d’Alacant. La final d’aquesta primera fase local de la competició serà el dissabte 11 de febrer en el Club Información. L’equip guanyador acudirà a la Universitat Pompeu Fabra (Barcelona) del 24 al 27 d’abril de 2017, on competirà amb la resta de guanyadors de les fases locals de les universitats de la Xarxa Vives.

Els participants debatran sobre un tema polèmic i d’actualitat. Enguany el tema triat és: Tenen drets els animals?

Aquesta activitat té com a objectiu principal que els estudiants aprenguen a parlar en públic, a treballar en equip i argumentar adequadament sobre un tema, siga a favor o en contra, però utilitzant el valencià com a llengua vehicular.

Liga_Debate_secundaria

La competició UA ha sigut organitzada per la Cívica-Escola Valenciana i el Servei de Promoció Cultural i Lingüística, amb la col·laboració del Vicerectorat de Cultura, Esport i Llengües.

El jurat de la competició estarà integrat per membres de l’equip universitari i persones implicades amb l’activitat, com la professora de Comunicació Audiovisual Mar Iglesias, també directora del Secretariat de Promoció Cultural i Lingüística de la UA, a més de diversos representants de la vida universitària, social i política d’Alacant. L’equip guanyador d’aquesta fase local de la UA rebrà una sessió de formació de l’Aula de Debat UA amb l’equip de la Lliga de Debat Universitària, i percebrà les despeses de desplaçament i estada per a assistir a la final a Barcelona.

Antecedents

La Universitat d’Alacant ha participat en la Lliga de Debat Universitària des que l’any 2005 es va posar en marxa en la Xarxa Vives. A partir de l’any 2010, la Universitat d’Alacant, la Cívica-Escola Valenciana i la Xarxa Vives organitzen edicions de la Lliga de Debat per a Secundària i Batxillerat exclusivament en la demarcació d’Alacant. Posteriorment, el 2014, la Xarxa Vives llança una iniciativa conjunta per a posar en marxa la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat en el conjunt de la Xarxa Vives. En aquesta edició 2017, la Universitat Miguel Hernández s’ha sumat a la iniciativa i tindrà la seua Fase Local, en les mateixes dates, amb 7 equips.