• El Servei de Llengües de la UA ofereix una ..dició dels "Tallers de Llengües i Cultures"

El Servei de Llengües de la UA ofereix una nova edició dels "Tallers de Llengües i Cultures"

Alacant, 17 de febrer de 2017

La proposta, que va tenir un acolliment excel·lent en la primera edició, inclou tallers de rus, francès, italià, alemany i llengua de signes, impartits en valencià i en la llengua triada

El termini de matrícula s’obri el dilluns 20 de febrer per a la comunitat universitària i el públic general

Després de l’èxit de participació aconseguit en la primera edició, el Servei de Llengües de la UA engega una nova edició dels “Tallers de Llengües i Cultures”. En aquesta ocasió, l’oferta inclou tallers de rus, francès, italià, alemany i llengua de signes, que s’impartiran en valencià i en la llengua del taller triat. El termini de matrícula s’obri el pròxim dilluns 20 de febrer i podran inscriure-s’hi de forma gratuïta els membres de la comunitat universitària, i qualsevol persona interessada per un preu de 20 euros.

Els tallers tenen una durada de 10 hores (reconeguts amb un crèdit) i cerquen obrir una finestra al món del plurilingüisme i facilitar "coneixements bàsics de llengües i cultures amb les quals estem en contacte, una forma de conèixer i aprendre senzilla que ens obri les portes d’altres mons a través de la seua realitat pròpia, de la seua llengua, de la seua cultura, de la seua gastronomia i de la seua història".

Els “Tallers de Llengües i Cultures” ofereixen una visió àmplia de la realitat social, cultural i lingüística del país. Així, en el taller de rus, els alumnes coneixen l’alfabet ciríl·lic, practiquen situacions comunicatives, coneixen vocabulari i reben una introducció a la gastronomia, les celebracions o les creences populars; en el taller d’alemany les presentacions, les declinacions o el vocabulari bàsic són elements centrals, acompanyats de l’art, la gastronomia i la història teutones; el taller de francès tracta la vida quotidiana, les condicions de vida o el llenguatge corporal a més de convencions socials i nocions de la llengua francesa; en el cas de l’italià el programa preveu abordar les salutacions, les converses telefòniques, el vocabulari bàsic o la lectura i els consells per a viure o viatjar a Itàlia, sense oblidar la introducció a la cultura, les tradicions i la gastronomia.

Entre els tallers que ofereix el Servei de Llengües de la UA, se’n troba també un dedicat a la llengua de signes al País Valencià, amb un programa que inclou aspectes sociolingüístics de la comunitat sorda, el coneixement de la llengua de signes i pràctiques de rol comunicatiu.