• La Seu Universitària de Torrevella presenta.. cicle d'astronomia "Mart, el planeta roig"

La Seu Universitària de Torrevella presenta el cicle d'astronomia "Mart, el planeta roig"

Alacant, 1 de març de 2017

Mart_PlanetaRojoEl planeta Mart serà el tema central del cicle d'astronomia organitzat per la Seu Universitària de Torrevella durant aquest mes de març. Una proposta integrada per una exposició de la maqueta de Mart, una conferència, i diversos tallers, tots dedicats al «planeta roig».

La primera de les propostes per a aquest cicle és l'exposició de «La maqueta de Mart», feta per membres de l'Associació d'Astronomia de la Universitat d'Alacant Astroingeo, que presideix el professor d'Expressió Gràfica i Cartografia de la Politècnica Superior de la UA Enrique Aparicio, i que es podrà visitar del 3 al 27 de març, al Centre Cultural del Carmen a Torrevella.

La maqueta reprodueix aproximadament la desena part de la superfície del planeta roig, la corresponent a la seua regió més característica, que destaca pels grans volcans de Tharsis, incloent-hi la muntanya Olimp (la major del sistema solar), i el gran canyó de la vall Marineris.

El projecte va tardar a dissenyar-se i construir-se tres anys i té set metres quadrats, amb una altura d'entre deu i trenta centímetres. Per a construir-la es va comptar amb experts en enginyeria del terreny i en construcció de maquetes. Per a la realització es va fer una selecció de cartografia marciana al detall, amb l’elaboració d’un modelat dels terrenys, augmentant l'escala vertical per a donar més visibilitat als accidents topogràfics. En la seua escala horitzontal, un centímetre lineal equival a quinze quilòmetres a Mart. En l'escala vertical un centímetre d'altura equival a 1,43 quilòmetres. S'ha pintat així mateix reproduint el color original del relleu del planeta.

L'exposició inclourà, a més, imatges en 3D i una imaginària ciutat marciana.

Programa d'activitats:
  • Divendres 3 de març, a les 17:45 h: Inauguració de la maqueta. Centre Cultural del Carmen a Torrevella.
  • Divendres de març, a les 18:00 h: Conferència: "El planeta rojo", a càrrec de Juan Brotons (constructor de la maqueta i de la ciutat de Mart, membre d'Astroingeo). Entrada lliure fins a completar l'aforament.
  • Divendres 3 de març, des de les 19:30 h fins a les 23.00 h.: Plantada de telescopis. Observació en directe amb telescopis de Venus, Mart, Júpiter i la Lluna. Passeig de Juan Aparicio,de Torrevella.

• Divendres 10 de març, de 18.00 h a 20.00 h: Taller per a tot el públic inclòs xiquets sobre Mart, a càrrec de Rubén Torregrosa i Enrique Aparicio, membres d'Astroingeo. Màxim 25 a 30 persones.

• Divendres 17 de març, de 18.00 h a 20.00 h: Taller per a tot el públic inclòs xiquets sobre Mart, a càrrec de Rubén Torregrosa i Enrique Aparicio, membres d'Astroingeo. Màxim 25 a 30 persones.

• Divendres 24 de març, de 18.00 h a 20.00 h: Taller per a tot el públic inclòs xiquets sobre Mart, a càrrec de Rubén Torregrosa i Enrique Aparicio, membres d'Astroingeo. Màxim 25 a 30 persones.

Per als tallers es requereix inscripció en http://torreviejaua.eventbrite.es

El cicle està dirigit a tots els públics, amb entrada lliure fins a completar aforament.

VEU Revista Cultural de la Universitat d'Alacant

Edif. Germà Bernàcer