• La temàtica Retro protagonitza les III Jorn..rals i Creatives "Alimenta't de la Cultura"

La temàtica Retro protagonitza les III Jornades d'Indústries Culturals i Creatives "Alimenta't de la Cultura"

Alacant. Divendres, 17 de març de 2017

Comença la tercera edició de les Jornades d'Indústries Cultures i Creatives "Alimenta't de la Cultura" amb la temàtica retro com a protagonista, motiu pel qual passa a denominar-se "Retroalimenta't de la Cultura". L'esdeveniment, organitzat per alumnes i professors del màster oficial en comunicació i indústries creatives COMINCREA de la UA, tindrà lloc el dijous 30 i el divendres 31 de març al Museu de la Universitat d'Alacant (MUA) i, per primera vegada, a Les Cigarreras. Aquestes III Jornades reuniran indústries culturals de la província de diversos àmbits com la moda, música, art, gastronomia, audiovisual i món editorial.

L’ampli programa inclou una exposició d’obres retroartístiques; una sessió musical vinil amb DJ Telefunker i una altra dels anys 50 i 60 amb Bola Pub Mono DJ; xarrades amb la “Legión 501st Spanish Garrishon”; una exhibició de Lindy Hop de la escuela Spirit of Sant Louis; tallers de serigrafia i disseny de samarretes; i la tradicional fira d’estands que tindrà un tatuador en directe, moda (recuperació de teixit denim, moda vintage), tendes de discos en vinil, pel·lícules i llibres retro, còmics de l’època, i per descomptat, estands de menjar.

«Retro és un moviment cultural caracteritzat per evocar tendències del passat que empra estètiques que apel·len la nostàlgia i que, avui dia, ha adquirit un nou reconeixement social», expliquen els organizadors. Es tracta d’un projecte d’innovació docent que té com a objectiu que l’alumnat del sector d’emprenedories en les indústries creatives aprenga, de forma pràctica, a través de la realització d’un esdeveniment real. El projecte va sorgir l’any 2015 com una iniciativa del professor de la UA Kiko Mora i en aquesta tercera edició, la professora Cande Sánchez ha pres el relleu com a responsable del projecte, sent els i les estudiants involucrats: Juan Palenzuela, David Serrano, Verónica Aparicio, Verónica Martínez i Arturo Hernández.

Esdeveniment en facebook

Dijous 30, primera jornada en el MUA
MUA
RetroNostagia

Divendres 31, segona jornada en Les Cigarreras

El divendres 31 de març, des de les 18 hores, "Retroalimenta't" es trasllada a Les Cigarreras, on es farà un festival amb la següent programació:

• 18.00 hores. La jornada començarà amb una batucada a càrrec del grup Klakibum,
  • 18.00 hores. Zona de stands, que romandrà oberta tota la jornada i constarà de tres seccions: Cultura Retro (Blue Velvet; Cinema Paradiso; Unicómic; Fnac), Moda Retro (Barbería y Tattoo; La Cosmonauta; Dee Organic; Getto Gato Vintage); i Menjar Retro (Foodtruck Los Rambla; Cerveza Santa; Mery Croket).
  • 19.00 hores. Li seguirà una sessió de música dels anys 50 i 60 a càrrec de Bola Pub Mono DJ(de 19 a 21 hores).
  • 19.00 hores. Els afeccionats a la serigrafia i disseny de samarretes retro podran participar després en el Taller de la "Cosmonauta" (19 a 20 h);
  • 20.00 hores. Xarrada a càrrec de la asociació de fans d'Star Wars Legión 501st Spanish Garrison. Aquesta associació persegueix una finalitat solidària, des de la visita a hospitals fins a desfilades, on els seus integrants participen per a animar els més menuts disfressats dels personatges d’aquesta mítica saga.
  • 20.30 hores. El Lindy hop de la escuela Spirit of Sant Louis serà el tema central de la proposta següent, amb una xarrada i exhibició d'aquest ball absolutament retro.
  • 21.30 hores. Finalitzaran la jornada dos potents concerts, el primer a càrrec de "Soulmonics" i
  • 23.00 hores. Segon concerte amb el grup "Radioactive Kids", fins a les 24 hores.
Las Cigarreras

Imatge de la roda de premsa de presentació de Retroalimenta't (17/3/2017):

Google+: http://google.com/+Culturaenlaua