El MUA convoca el III programa de residències formatives PLUS

Actualizació (25/7/2017)

Des del passat 10 de juliol i fins al 21 de juliol, cinc artistes han participat en el MUA en el seu III Programa de residències formatives Plus. Una comissió d'experts i tècnics d'art del MUA va seleccionar a Elena Rato; Alberto Feijoo; Jonathan Notario; Le-Mat64; Jesús Jordi Velasco.

Les residències es complementen amb una formació a través de trobades de diferents agents culturals amb els artistes, per a potenciar la professionalització i la projecció dels creadors. Enguany les trobades s'han dut a terme amb Diana Guijarro, comissària independent d'exposicions; Begoña Deltell, directora de la Galeria Aural, i l'artista Máximo González, que actualment exposa en la citada Galeria Aural; José Piqueras, comissari i professor de la UA; María Tinoco, directora de la Galeria Mister Pink de València i taxadora d'obres d'art; Enric Mira, comissari i professor de la UA, sota la coordinació del tècnic del MUA, Bernabé Gómez.

Durant dues setmanes els artistes han treballat intensament en la producció del seu projecte en les instal·lacions del MUA, amb la col·laboració dels agents culturals externs. Els projectes elaborats conformaran una mostra col·lectiva que s'exposarà en el MUA al setembre de 2017.

Residencias plus 2017 091
Residencias plus 2017 08
Residencias plus 2017 1
Residencias plus 2017 07
Residencias plus 2017 2
Residencias plus 2017 3
Residencias plus 2017 4
Residencias plus 2017 5
Residencias plus 2017 6
Residencias plus 2017 09

Resolució (29/6/2017)

Resolució del Vicerectorat de Cultura, Esport i Llengües per la qual es fan públics els acords de la Comissió per a la selecció de propostes a la Convocatòria de III Residències Formatives Plus de Creació i Investigació Artística 2017. S'ha acordat la selecció dels següents artistes:

Elena Rato (amb borsa d'allotjament)
Alberto Feijoo
Jonathan Notario
Ricardo Sabater
Jesús Jordi Velasco

Convocatòria (26/4/2017)

La Universitat d'Alacant i la seua Fundació General (UAFG) convoquen, a través del Museu de la Universitat d'Alacant (MUA), el tercer programa de residències formatives de creació i investigació en art contemporani. PLUS III es durà a terme del 10 al 21 de juliol de 2017, i té com a objectiu fomentar la creació, augmentar la formació, promoure la recerca i generar contactes entre professionals del sector.

En aquesta convocatòria pública se seleccionaran cinc artistes residents o col·lectius, de qualsevol edat i nacionalitat, per a realitzar un projecte artístic (en diferents disciplines com a pintura, dibuix, escultura, fotografia, videoarte, instal·lació, etc.) en les instal·lacions del MUA, convertint el museu en un espai de creació i recerca multidisciplinària. Les residències es complementen amb una formació que proposa tallers de diferents agents culturals amb els artistes per a potenciar la professionalització i la projecció dels creadors.

Cada artista rebrà una borsa de 400 euros per a la producció del seu projecte. A més, s'ofereix una borsa d'allotjament i mitja pensió de 750 euros per a un sol artista no resident en el context local. Els projectes hauran d'estar acabats al final de la residència, i el MUA els exposarà en una mostra col·lectiva.

Els interessats hauran d'enviar un únic projecte en PDF a la direcció de correu eletrònic mua.convocatorias@ua.es fins al 18 de juny de 2017 que no supere els 5 mb i que continga la documentació del projecte que es vol dur a terme (descripció, esbossos, fotografies...), obres anteriors i currículum, amb dades personals de l'artista o col·lectiu.

MÉS INFORMACIÓ i bases de la convocatòria: http://www.mua.ua.es/archivos/2017_residencias.pdf