L'Aula de Dansa de la UA presenta In Love, una experimentació sobre l'amor

Alacant, 21 d'abril de 2017

La recent creació de l'Aula de Dansa contemporània de la UA porta per títol de In love: una experimentació sobre l'amor des del cos i el moviment. «In love és descriure i transmetre l'amor com un espai, una forma, una olor, un aspecte, un so, una substància alterable...»

L'Aula, formada aquest curs per catorze integrants i dirigida per Inma Manresa, estrenarà el nou muntatge el dimarts 23 de maig a les 20.00 hores al Paranimf de la Universitat, amb entrada lliure per invitació.

Recollida d'invitacions i informació:

MIC (Informació Cultural Museu Universitat d'Alacant - núm. 40 en el plànol). Tel. 965909387
PIC (Informació Servei de Cultura. Baixos del Paranimf - núm. 11 en el plànol). Tel. 965903725

Sinopsi
«In love és descriure i transmetre l’amor com un espai, una forma, una olor, un aspecte, un so, una substància alterable… com a textura indefinida, liquida, fluïda, grumollosa, transparent, rígida i destructiva... l’amor com a recipient, com a cos emocionat, cos efervescent, cos intermitent. M’encanta i em desencanta, estar ple i estar buit, mai, sempre... t’espere i em desespere mentre la substància es rellisca, es vessa, s’espessa o s’asseca, es fica per dins en un instant, però no constant. Se sent, et menteix, et porta i et duu a l’addicció de l’emoció, addicció a la sensació indefinida de l’amor...

In Love parteix de l'amor sense ser tractat de manera romàntica o des de l'estètica poètica a la qual sempre ens sol portar aquesta idea. Més que de l'amor, l'obra parteix del cos, de la sensació i l'emoció que pot produir l'amor o el desamor. In Love tracta de portar-nos a la fisicalidad de la sensació, però des de l'origen més pur de l'amor, des de les substàncies químiques que recorren el nostre cos, del que no es veu però se sent i fins i tot no es comprèn, del sentir i el transmetre sense buscar formes o estètiques que s'adeqüen a aqueixa idea romàntica de l'amor. Simplement, In Love és una recerca, una experimentació i un flux de sensacions, de substàncies químiques, addictives, tòxiques... que es disfressen d'una paraula anomenada amor

Equip artístic

Intèrprets: Samara Campaña, Diana Sanchez, Juanmi Gosálvez, Gabriel Hernández, Inés Rubio, María Navarro, Alba Oltra, Hel Valozic, Alba Richart, Facundo Álvaro Fdez., Elena Ludwig, Paula Mateos, Sara Gómez i Marta García.

Direcció i coreografia: Inma Manresa

Il·luminació i so: Jordi Chicoy

Escenaografía: Aldo Cusumano i Rosa Ros

Imatge: Gabriel Hernández - www.behance.net/gabmi

Text: Hel Valozic

Inici i desenvolupament del projecte

L'obra comença a treballar-se l'octubre de 2016 amb l'inici de les classes de l'Aula de Dansa Contemporània de la UA 2016/2017. L'Aula està composta per catorce intèrprets, alumnes o persones vinculades a la universitat d'Alacant, i la seua directora és Inma Manresa.

«Des de l'Aula de Dansa es parteix de la "dificultat" de començar una marxa pedagògica i coreogràfica amb alumnes en la seua majoria poc experimentats en aquesta disciplina com és la dansa contemporània. Es tracta d'oferir formació en aquesta tècnica i portar-la a l'àmbit coreogràfic amb un projecte creat durant el procés de les classes, i que s'estrenarà el 23 de maig al Paranimf de la Universitat.

Per a mi la "dificultat" de disposar d'alumnes amb menys experiència es converteix en la majoria de les ocasions en una experiència totalment enriquidora per a l'obra, per al meu treball i per a la resta d'intèrprets. És evident que ens trobem o em trobe amb problemes tècnics a nivell dansístic, però els alumnes aporten, a més de la implicació en el projecte i les ganes d'aprendre, una forma innata de veure i fer les coses que fan que afronten i desenvolupen les meues propostes d'una manera natural i orgànica, sense prejudicis estètics ni buscant virtuosismes tècnics en el pla corporal, amb la qual cosa la manera de viure sensacions i transmetre emocions és de vegades tan real i visceral que acosta de forma directa el cos i l'emoció a l'espectador. Un dels reptes, per a ells i per a mi, és portar aquest tipus d'emocions al moviment dansat. Per a fer-ho, a més de la part més tècnica de la metodologia en les diferents classes, hem treballat a partir de la cerca amb improvisacions des de pautes corporals, emocionals, o a través de conceptes. Els alumnes han rebut la meua part més coreogràfica per a la creació, directrius per a improvisacions i la recerca grupal o individual, i a més també han pogut experimentar individualment a través de tècniques de composició coreogràfica; la creació coreogràfica és en general un viatge no del tot programat. In love ha sigut i continua sent un viatge en el qual m'acompanyen catorze passatgers més. Comencem el viatge amb il·lusió i molta intriga, i el prosseguim compartint dia a dia sensacions i emocions que ens porten per camins que no pensàvem recórrer, però que es fan indispensables per a poder continuar i romandre.»

Inma Manresa