Novetats en les proves d'acreditació de valencià en la UA 2016-17

Alacant, 11 d'abril de 2017

La UA obri el termini de matriculació a les proves d’acreditació de valencià per als mesos de maig i juny de 2017

Les proves es poden fer al campus de Sant Vicent del Raspeig i a Torrevella

La Universitat d’Alacant ha obert el termini de matriculació per a les proves d’acreditació de valencià dels mesos de maig i juny del 2017. El termini de matriculació comença el dimecres 26 d'abril i acaba el 12 de maig. La superació dels exàmens comporta l'expedició d'un certificat de la UA, que és equivalent als certificats de la JQCV.

Aquestes proves es realitzen en el marc del conveni signat per les universitats valencianes per a l’homologació dels certificats de valencià de les universitats i formen part de la convocatòria de la CIEACOVA (Comissió Interuniversitària d’Estandardització d’Acreditacions de Coneixements de Valencià).

Hi haurà exàmens de tots els nivells, de l’A2 al C2. Al nivell A2 i B1, s’hi pot matricular qualsevol persona; a la resta de nivells, membres de la comunitat universitària (alumnes i exalumnes de la UA, personal d’administració i serveis, professorat docent i investigador) i alumnes i exalumnes dels cursos de valencià de la Universitat d’Alacant.

La inscripció és gratuïta per al personal d’administració, per al professorat de la UA i per a l’alumnat que cursa actualment els cursos de Valencià. La taxa per a la resta de persones és 27,34 euros.

Les proves tindran lloc del 31 de maig al 3 de juny al campus de Sant Vicent del Raspeig i a Torrevella.

Les proves s'han millorat en aquesta convocatòria i trobem canvis respecte de la convocatòria anterior. Ara té més pes la capacitat productiva de l'examinand, és a dir, l'expressió oral i escrita, amb l'objectiu de fer una avaluació més orientada a la comunicació i així obtindre parlants actius. A més, també es modifiquen exercicis pel que fa al contingut de la prova.

Per a més informació, models i matrícula, consulteu la web del Servei de Llengües: sl.ua.es