• Sinergia, la xarxa d'orquestres universtari..eix a la Seu Universitària Ciutat d'Alacant

Sinergia, la xarxa d'orquestres universtarias espanyoles, es reuneix a la Seu Universitària Ciutat d'Alacant

Alacant, 26 d'abril de 2017

Els dies 10 i 11 de maig se celebrarà en la Seu Universitària Ciutat d'Alacant del carrer Sant Ferram les segones jornades de Sinergia, la xarxa d'orquestres universitàries espanyoles. En la trobada participaran resposanbles de diverses orquestres universitàries, amb l'objectiu d'intercanviar experiències musicals i reprendre i aprofundir en les línies de treball inicadas per Sinergia fa dos anys en la seua primera reunió (València, juliol de 2015). Hi haurà dues sessions de treball conjunt, una en la vesprada del dia 10 i una altra en el matí del dia 11.

Cal ressaltar que els assistents a les jornades tindran l'oportunitat d'asisitir a més al concert que l'Orquestra Filharmònica de la Universitat d'Alacant oferirà a benefici d'Alinur, que tindrà lloc en el Teatre Principal d'Alacant dimecres 10 de maig a les 20.00 hores.

Contingut de les jornades

Aquestes jornades tenen diversos objectius: fer balanç sobre l'activitat d'últims dos anys que s'ha realitzat en el marc de Sinergia; analitzar la situació i els principals problemes de les orquestres universitàries espanyoles, així com les seues possibles solucions; i, finalment, establir els elements essencials que defineixen la relació d'aquestes orquestres amb les dinàmiques pròpies de la universitat espanyoles, centrades en la dimensió pedagògica i educativa de les orquestres, establint, així mateix, possibles vies de col·laboració entre aquestes orquestres.

Sinergia, xarxa d'orquestres universitàries espanyoles

SINERGIA naix per a establir relacions entre les orquestres universitàries espanyoles i, per extensió de les seues respectives universitats, partint de la premissa que l'intercanvi d'experiències musicals entre les nostres orquestres és necessari per al desenvolupament de línies de treball comuns que faciliten la creació de nous fòrums i una possible producció en conjunt d'activitats.

Dins d'açò, el portal web SINERGIA.red compleix la funció de punt de trobada estable en el qual compartir informació, gestió, producció, formació, vivències... en definitiva, una via contínua per a la col·laboració entre totes les orquestres universitàries d'Espanya.