Art, cultura i ciència en els Cursos d'Estiu de la Seu Universitària de Villena

Alacant, 25 de maig de 2017

Cursos_Estiu_SedeVillena

El 24 de maig, la Universitat d'Alacant i l'Ajuntament de Villena han presentat el programa dels Cursos d'Estiu Universitat d'Alacant "Rafael Altamira" 2017 que la UA ofereix per a la Seu Universitària Villena, així com la programació cultural paral·lela que s’hi desenvoluparà durant el mes de juliol.

Per a aquesta nova edició de cursos d'estiu 2017, la seu universitària comptarà amb tres cursos que tindran un enfocament cultural, artístic i científic:

Activitat cultural complementària

Els Cursos d'Estiu Rafael Altamira sempre vénen acompanyats d'activitats culturals complementàries obertes a tota la ciutadania:

• El tret d'eixida dels cursos d'estiu i de totes les activitats culturals programades tindrà lloc el 6 de juliol, com és tradicional, al Teatre Chapí, i el seu eix temàtic serà el poeta Miguel Hernández per la commemoració del 75è aniversari de la seua mort. Allí, Ana Camús Quartet interpretarà poesia musicada acompanyada de grans músics com Paco Cherro.

• El divendres 7 de juliol a les 20.00h, homenatge al professor Mauro S. Hernández Pérez en la Casa de Cultura de Villena. Hernández Pérez, catedràtic de Prehistòria de la Universitat d'Alacant, és des de l'any 1988 director de les excavacions arqueològiques en Cabezo Redó

• 8 juliol, 20.00 h / Sala d'exposicions, Casa de Cultura
    Cultura de dona. Dansa Contemporània. Juana Varela
    Entrada lliure

• 12 juliol, 22.30 h / Plaza de Santiago
    Voweek Jazz Festival
    Ana Camús Quartet - Miguel Hernández

• El 13 de juliol es durà a terme una visita al patrimoni modernista de la ciutat en horari nocturn, amb l’objectiu que l'alumnat dels cursos d'estiu desplaçat a Villena conega aquest patrimoni cultural que durant vora un segle ha esta silenciat a Villena. Reserves: 965803893. Més informació: turismovillena.com

• 13 juliol, 22.30 h / Plaza de Santiago
    Voweek Jazz Festival. Aretha y Los Franklins

• 14 juliol, 22.30 h / Plaza de Santiago
    Voweek Jazz Festival. Los intokables & Dixie Project

• El 15 de juliol la Seu Universitària de Villena col·labora en l'organització de la 12 Noche Étnica del Mestizaje, que se celebra a La Troya i que té com a artista principal Raimundo Amador.  Entrada anticipada 10 €, en taquilla 15 €. Veure resta de la programació de la VI Semana del Mestizaje de Villena

• 15 juliol, Jornada d'Astronomia en família. Seu Universitària
    Taller d'Astronomia (18.45 a 19.45 h)
    Conferència: ¿Podríem viure sense astronomia? (20.00 a 21.00h)
    Explicació de la volta celeste i observació amb telescopis
    (22.00 a 2.00 h). Santuari de les Virtuts (Villena)
    Inscripció gratuïta en la Seu Universitària

• Finalment, el 20 de juliol, al pati de La Tercia es farà un homenatge a la poeta Gloria Fuertes pel seu centenari, a les 20.30 hores, amb un espectacle per a adults a càrrec de Yoni Ramírez. Entrada lliure.

La Seu Universitària i la Regidoria d'Educació convida tota la ciutadania a participar en l'ampli ventall d'activitats formatives i culturals que s'ofereixen durant el mes de juliol en la nostra ciutat.

Programa Cursos d'Estiu Universitat d'Alacant "Rafael Altamira" 2017

El CASC, certamen d'activació sociocultural. 5ª edició

Del 10 al15 de juliol

El primer dels cursos serà El Casc, Certamen d'Activació Sociocultural, que se celebrarà del 10 al 15 de juliol. Serà la cinquena edició d'aquest certamen, el qual ha rebut nombrosos reconeixements a escala nacional i internacional pels seus treballs en la revaloració del casc històric. En aquesta cinquena edició es busca fer una reflexió del treball realitzat «per a analitzar les possibilitats que ofereix el casc històric per al seu desenvolupament».

Art en les terres del Vinalopó

Del 12 al 14 de juliol

El segon dels cursos té com a títol Art a les Terres del Vinalopó i s’hi durà a terme un estudi artístic i patrimonial a la conca del Vinalopó. S'hi analitzaran totes les branques artístiques presents al nostre territori de forma teòrica i pràctica amb visites als principals llocs d'interès en la comarca. El curs es desenvolupa del 12 al 14 de juliol i el seu director és Alejandro Cañestro Donoso.

Botànica aplicada a la formació escolar

Del 17 al 21 de juliol

El tercer dels cursos està dirigit especialment a l'estudiantat de Magisteri i es denomina Botànica Aplicada a la Formació Escolar. Aquest curs aporta coneixements de botànica amb aplicacions pràctiques per a estudiants de Magisteri que els serviran per a poder desenvolupar unitats didàctiques i activitats pràctiques a l'aula. Aquest curs es desenvolupa del 17 al 21 de juliol.

Més informació i inscripció: web.ua.es/estiu