• Cicle d'exposicions abril-maig 2017 a Alcoi..b la Càtedra Antoni Miró d'Art Contemporani

Cicle d'exposicions abril-maig 2017 a Alcoi amb la Càtedra Antoni Miró d'Art Contemporani

Alacant, 2 de maig de 2017

La Càtedra Antoni Miró, en el marc de les seues activitats de promoció i foment de l'art contemporani, especialment el lligat al context valencià, col·labora en l'organització de tres exposicions que es poden veure fins a finals d'aquest mes de maig en diferents sales d'Alcoi.

Papers i collages per a Joan Valls
Colectiva

“Sols hem aprés la dura noció
De saber l’escassesa del bé propi”
Joan Valls, poeta

L’exposició "Papers i collages" vol servir per a aproximar la frescor de les obres amb aquest suport. Per cronologia, els artistes seleccionats van des d’Antonio Lorenzo (Madrid, 1922-2009) fins a Albano Hernández (Ávila, 1988), amb peces de tendències plàstiques diferents i amb distintes tècniques, que comprenen des del grafit fins a l’acrílic, passant per l’guaix o les ceres, però sempre utilitzant el paper com a suport o amb la tècnica de collage.

Papers i collages per a Joan Valls

“A l’ombra del Montgó”
Hans Dieter Zingraff

Hans Dieter Zingraff es va instal·lar fa més de quaranta anys, allà pel 74, a la Marina  Alta, a Dénia, a l’ombra del Montgó que diria la poetessa Maria Ibars.

L’obra de Zingraff, en íntima connexió amb les tendències geomètriques del costructivisme del segle XX, ha passat per diverses etapes en la seua evolució, de manera especial per aquella dels anys 70, basada en el seu compromís personal i la crítica social. Va passar dels seus inicis, amb trets figuratius i manipulant corbes i cercles, a treballar únicament l’abstracció.

A l’ombra del Montgó

"Extracció"
Jordi Vila

Jordi Vila és un pintor que ha begut de les fonts de l’avantguarda, i que segueix evolucionant des de la seua talaia barcelonina, en la seua nítida i esquemàtica tasca d’evitar el que és superflu, i mantenint en suspens a l’espectador que descobreix que per a córrer no fa falta multiplicar les cames sinó descobrir la roda.

«Fem balanç. A la butxaca de la jaqueta de còctel trobem el fòssil perdut en un jardí pretèrit. L’acaronem amb la mà, no veurà la llum. L’estremiment el coneixem de sobres. Amb l’altra mà, amb els dits, fem números, comptem dies, provisions, oracions en subjuntiu i les passes que ens han d’acostar el futur. A les quatre, asseguts al llit maleïm el darrer scotch. Els déus pagans abandonen l’habitació»...

Jordi Segura

Extracció

Google+: http://google.com/+Culturaenlaua