• Convocades vuit beques d'art contemporani p..i Miró de la UA i la Fundació Banc Sabadell

Convocades vuit beques d'art contemporani per la Càtedra Antoni Miró de la UA i la Fundació Banc Sabadell

Resolució (7/7/2017)

Reunida la comissió de selecció en la convocatòria d'ajudes de la Catedra d'Art Contemporaneo Antoni Miró, la Universitat d'Alacant i la Fundació del Banc de Sabadell, i vistos els 38 projectes presentats, ha resolt concedir les següents ajudes a:

• Tres ajudes per a la producció d'exposicions:
    • Silvia Viana
    • Luisa Pastor Mirabell
    • Mercedes Díaz Rodríguez
  • Tres ajudes de recerca en Art Contemporani:
    • Alberto Ferrer García
    • Fernando Castro Flórez
    • Joan Borja i Sanz
  • Dues ajudes més de recerca sobre les diferents activitats desenvolupades per Antoni Miró:
    • Raquel Puerta Varó
    • Martha Elizabeth Laguna Enrique

Document oficial de la resolució

Convocatòria (10/5/2017)

Les beques seran per a recerca en art contemporani i per a la producció d'exposicions

RuedaPrensa_Catedra_AntoniMiro1

Alacant. Dimecres, 10 de maig de 2017

Amb data d'avui, la Fundació Banc Sabadelli la Universitat d'Alacant han subscrit un acord de col·laboració pel qual la Fundació Banc Sabadell esdevé mecenes de la  Càtedra Antoni Miró d'Art Contemporani de la UA.

Aquest acord preveu un mecenatge de la Fundació Sabadell destinat a la provisió de vuit beques:

La convocatòria pública oficial acaba de publicar-se, i s’adreça, fonamentalment, a joves creadors, investigadors, estudiants i a la societat, en general, amb la finalitat de fomentar la creació artística, promoure la recerca, millorar la formació i augmentar la projecció de joves artistes.

El termini de presentació de sol·licituds s'ha ampliat (8/6/2017) fins al 26 de juny de 2017

Aclariment sobre el procediment de sol·licitud:
La presentació de les sol·licituds es podrà realitzar per correu electrònic a l'adreça s.promocio@ua.es indicant les dades personals (nom, cognoms, adreça postal, adreça electrònica i telèfon) i el currículum del concursant o de cadascun dels membres del grup concursant, juntament amb la proposta de projecte.

La Càtedra Antoni Miró d'Art Contemporani

La càtedra es va crear l'any 2015 amb l'objectiu de promoure i contribuir al coneixement i a la difusió de l'art contemporani, especialment valencià, gràcies a la col·laboració entre la Universitat d'Alacant, Antoni Miró, l'Ajuntament d'Otos i l'Ajuntament d'Alcoi. La càtedra va nàixer amb la voluntat de ser un nucli de reflexió, debat, recerca i divulgació en el camp de l'Art Plàstic Contemporani, així com de les seues relacions amb el pensament i amb la resta de manifestacions artístiques: literatura, música, o el cinema, entre altres.

Fundació Banc Sabadell

La Fundació Banc Sabadell es va constituir com a fundació privada el 1994 amb la intenció d'estimular l'excel·lència i promoure el coneixement de la cultura. El seu objectiu és promoure activitats de divulgació, formació i recerca en els àmbits educatiu, científic i cultural, així com fomentar el talent jove i donar-li suport.

Roda de premsa de presentació

L'acord ho han anunciat el 10 de maig de 2017 en el transcurs d'una roda de premsa Esther Algarra, secretària general de la UA, en representació del rector de la Universitat d'Alacant, i el director regional d'Alacant-Centre del Banc Sabadell, Manuel Villalgordo, en representació de la Fundació Banc Sabadell. Tots dos han estat acompanyats pel director de la càtedra, el professor Armando Alberola, i pel vicerector de Cultura, Esport i Llengües, Carles Cortés.

Google+: http://google.com/+Culturaenlaua

Carretera de Sant Vicent del Raspeig, s/n - 03690 Sant Vicent del Raspeig - Alacant - Tel. 96 590 3400 - Fax 96 590 3464